Alpro mag zich geen variant op yoghurt noemen | RetailDetail

Alpro mag zich geen variant op yoghurt noemen

Alpro mag zich geen variant op yoghurt noemen

Een Brusselse rechtbank heeft beslist dat sojaproducent Alpro zijn producten geen variant op yoghurt of zuivel mag noemen. Alpro zal alle verpakkingen en de teksten op zijn website nu moeten aanpassen.

Misleidende informatie

De Belgische Confederatie van de Zuivelindustrie (BCZ) was naar de rechtbank gestapt, om tegen te gaan dat Alpro zijn plantaardige producten nog zo zou aanduiden. Volgens Renaat Debergh, afgevaardigd bestuurder van de BCZ, is dat immers misleidende informatie voor de consumenten.

 

Alpro gaat de aanduidingen 'variatie op zuivel' en 'plantaardige variatie op yoghurt' nu aanpassen naar 'plantaardig alternatief voor zuivel' en 'plantaardig alternatief voor yoghurt'. Dat zal het doen binnen de gestelde termijnen van het hof. Alpro stelt ook dat het consumenten niet wilde misleiden, maar dat het zich met de aanduidingen net wilde onderscheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.