Alpro mag zich geen variant op yoghurt noemen | RetailDetail

Alpro mag zich geen variant op yoghurt noemen

Alpro mag zich geen variant op yoghurt noemen

Een Brusselse rechtbank heeft beslist dat sojaproducent Alpro zijn producten geen variant op yoghurt of zuivel mag noemen. Alpro zal alle verpakkingen en de teksten op zijn website nu moeten aanpassen.

Misleidende informatie

De Belgische Confederatie van de Zuivelindustrie (BCZ) was naar de rechtbank gestapt, om tegen te gaan dat Alpro zijn plantaardige producten nog zo zou aanduiden. Volgens Renaat Debergh, afgevaardigd bestuurder van de BCZ, is dat immers misleidende informatie voor de consumenten.

 

Alpro gaat de aanduidingen 'variatie op zuivel' en 'plantaardige variatie op yoghurt' nu aanpassen naar 'plantaardig alternatief voor zuivel' en 'plantaardig alternatief voor yoghurt'. Dat zal het doen binnen de gestelde termijnen van het hof. Alpro stelt ook dat het consumenten niet wilde misleiden, maar dat het zich met de aanduidingen net wilde onderscheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top