Amerikaans speciaalbier op Belgische markt | RetailDetail

Amerikaans speciaalbier op Belgische markt

Amerikaans speciaalbier op Belgische markt

Brouwerij Duvel Moortgat verkoopt sinds ongeveer een maand het Amerikaanse speciaalbier Tank 7 van de Boulevard Brewing Company in een honderdtal Belgische cafés. Voorlopig gaat het om een kleinschalige test.

Ook bij Carrefour

De cafés die het bier Tank 7 schenken staan bekend om hun brede bierkaart en werden daarom uitgekozen voor het project. Ook bij Carrefour is het bier momenteel te vinden. Binnenkort komt daar ook het Amerikaanse Single Wide IPA bij, dat ook gebrouwen wordt door Boulevard. Die brouwerij werd in 1989 opgericht en in 2013 opgekocht door Duvel Moortgat. De omzet van de brouwerij bedraagt ongeveer 140 miljoen euro.

 

Zware speciaalbieren worden de laatste jaren steeds populairder in de Verenigde Staten: jaarlijks groeit de markt er met meer dan 15 procent. De meeste van die bieren worden ingevoerd vanuit Europa, maar steeds vaker komt dat bier ook uit lokale brouwerijen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.