Antwerpen krijgt eerste Vlaamse 'Sushishop'

Antwerpen krijgt eerste Vlaamse 'Sushishop'
Sushishop, de Franse keten met ruim 85 sushi-zaken (om af te halen of voor thuislevering), opent binnenkort zijn eerste vestiging in Vlaanderen. De keuze is gevallen op een pand in de hippe Antwerpse Kammenstraat.

Trendy buurt 

De Antwerpse Sushishop opent op 15 september de deuren in een prachtig pand aan de Kammenstraat. De keten zal er de gelijkvloerse verdieping (163 m²) en de eerste verdieping (142 m²) betrekken.

 

"Er is specifiek voor deze  ligging gekozen omwille van het trendy karakter van de Kammenstraat en omwille van zijn grote zichtbaarheid. Door zijn centrale ligging is een makkelijke levering naar alle uithoeken van Antwerpen mogelijk", aldus vastgoedspecialist Jones Lang LaSalle, dat deze transactie realiseerde in opdracht van Sushishop.

Vijfde in ons land

Sushishop is een Franse keten van meeneemrestaurants die intussen al 80 vestigingen in zijn thuisland telt en vooral in en rond Parijs waanzinnig populair is. De Antwerpse zaak wordt meteen de vijfde van ons land; eerder openden de Fransen al drie vestigingen in Brussel (Louizalaan, Zavel, Ukkel) en eentje in Waterloo.

 

De keten is daarnaast ook actief in Luxemburg, Zwitserland, Spanje en Italië en opende begin februari zelfs een verkooppunt op Madison Avenue in New York (foto). Ook in Vlaanderen zullen we dus ongetwijfeld nog van de sushimakers horen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top