Ardo en Bonduelle vormen Spaanse joint-venture

Ardo en Bonduelle vormen Spaanse joint-venture

Het West-Vlaamse Ardo, Europa's nummer twee in diepvriesgroenten, gaat in Spanje samenwerken met de nummer één in die sector, Bonduelle. De twee richten in Spanje een joint venture op, waarvan ze elk de helft in handen hebben. Die zou jaarlijks een omzet van 100 miljoen moeten kunnen genereren dankzij de verwerking van 90.000 ton diepvriesgroenten.

 

Beide merken zullen hun eigen merken in Spanje niet verder verdelen; Findus (dat sinds 2005 onder licentie van Ardo opereerde) zal weer zelf instaan voor zijn eigen merk en neemt bovendien Frudesa en Salto over van Bonduelle. De joint venture zal wel nog de productie voor die merken voor zijn rekening nemen.

 

Topman Haspeslagh van Ardo laat wel weten dat de Spaanse samenwerking geen voorbode is van een fusie met Bonduelle. Ardo breidde de voorbije jaren al sterk uit, met onder andere de overname van het Nederlandse Ploegmakers. Met 520.000 ton diepvriesgroenten is de Ardooise firma goed voor zowat een zesde van de totale Europese productie en voor een omzet van meer dan 600 miljoen euro.  

Het West-Vlaamse Ardo, Europa's nummer twee in diepvriesgroenten, gaat in Spanje samenwerken met de nummer één in die sector, Bonduelle. De twee richten in Spanje een joint venture op, waarvan ze elk de helft in handen hebben. Die zou jaarlijks een omzet van 100 miljoen moeten kunnen genereren dankzij de verwerking van 90.000 ton diepvriesgroenten.

 

Beide merken zullen hun eigen merken in Spanje niet verder verdelen; Findus (dat sinds 2005 onder licentie van Ardo opereerde) zal weer zelf instaan voor zijn eigen merk en neemt bovendien Frudesa en Salto over van Bonduelle. De joint venture zal wel nog de productie voor die merken voor zijn rekening nemen.

 

Topman Haspeslagh van Ardo laat wel weten dat de Spaanse samenwerking geen voorbode is van een fusie met Bonduelle. Ardo breidde de voorbije jaren al sterk uit, met onder andere de overname van het Nederlandse Ploegmakers. Met 520.000 ton diepvriesgroenten is de Ardooise firma goed voor zowat een zesde van de totale Europese productie en voor een omzet van meer dan 600 miljoen euro.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top