Ardo en Bonduelle vormen Spaanse joint-venture

Ardo en Bonduelle vormen Spaanse joint-venture

Het West-Vlaamse Ardo, Europa's nummer twee in diepvriesgroenten, gaat in Spanje samenwerken met de nummer één in die sector, Bonduelle. De twee richten in Spanje een joint venture op, waarvan ze elk de helft in handen hebben. Die zou jaarlijks een omzet van 100 miljoen moeten kunnen genereren dankzij de verwerking van 90.000 ton diepvriesgroenten.

 

Beide merken zullen hun eigen merken in Spanje niet verder verdelen; Findus (dat sinds 2005 onder licentie van Ardo opereerde) zal weer zelf instaan voor zijn eigen merk en neemt bovendien Frudesa en Salto over van Bonduelle. De joint venture zal wel nog de productie voor die merken voor zijn rekening nemen.

 

Topman Haspeslagh van Ardo laat wel weten dat de Spaanse samenwerking geen voorbode is van een fusie met Bonduelle. Ardo breidde de voorbije jaren al sterk uit, met onder andere de overname van het Nederlandse Ploegmakers. Met 520.000 ton diepvriesgroenten is de Ardooise firma goed voor zowat een zesde van de totale Europese productie en voor een omzet van meer dan 600 miljoen euro.  

Het West-Vlaamse Ardo, Europa's nummer twee in diepvriesgroenten, gaat in Spanje samenwerken met de nummer één in die sector, Bonduelle. De twee richten in Spanje een joint venture op, waarvan ze elk de helft in handen hebben. Die zou jaarlijks een omzet van 100 miljoen moeten kunnen genereren dankzij de verwerking van 90.000 ton diepvriesgroenten.

 

Beide merken zullen hun eigen merken in Spanje niet verder verdelen; Findus (dat sinds 2005 onder licentie van Ardo opereerde) zal weer zelf instaan voor zijn eigen merk en neemt bovendien Frudesa en Salto over van Bonduelle. De joint venture zal wel nog de productie voor die merken voor zijn rekening nemen.

 

Topman Haspeslagh van Ardo laat wel weten dat de Spaanse samenwerking geen voorbode is van een fusie met Bonduelle. Ardo breidde de voorbije jaren al sterk uit, met onder andere de overname van het Nederlandse Ploegmakers. Met 520.000 ton diepvriesgroenten is de Ardooise firma goed voor zowat een zesde van de totale Europese productie en voor een omzet van meer dan 600 miljoen euro.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top