Een groep Belgische topondernemers, waaronder Marc Coucke, Erwin Van Osta (Hubo) en Jan Boone (Lotus Bakeries), gaat investeren in het biermerk Tout Bien van influencer Average Rob. Dat wil een volgende groeifase inzetten en mikt tegen 2027 op de verkoop van elf miljoen blikjes.
Verlieslatend, maar “met potentieel”
Average Rob — echte naam Robert Van Impe — weet nu dus ook ook investeerders te veroveren. Vier jaar na de lancering van Tout Bien haalt het bedrijf kapitaal op bij een rist bekende ondernemers.
Naast Boone, Coucke en Van Osta stappen nog onder andere Louis Jonckheere (Wintercircus in Gent), Matthias Geeroms (Lighthouse) en Anthony De Clerck in. Over het geïnvesteerde bedrag werden geen details vrijgegeven, maar het doel is duidelijk: volumegroei realiseren, het team uitbreiden van tien naar vijftien medewerkers en de aanwezigheid van het merk op de markt versterken.
Financiële cijfers over 2024 zijn nog niet beschikbaar, maar in 2023 draaide Tout Bien een negatieve brutomarge en een nettoverlies van 17.000 euro. Toch geloven de nieuwe investeerders in het groeipotentieel: “De jeugd mist een hip biermerk“, aldus Marc Coucke tegenover De Tijd. “Het bierlandschap is vastgeroest.”
Naast een klassieke pils produceert Tout Bien een rouge-bier en een niet-alcoholische variant. De jaarlijkse productie bedraagt momenteel 7.000 hectoliter. Sinds de lancering in 2021 verkocht Tout Bien al vier miljoen blikjes pils, tegen 2027 wil het bedrijf dat cijfer bijna verdrievoudigen tot 11 miljoen — een blikje per Belg.


