Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade

Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade

In de winkelgalerij Bourdon Arcade in Gent heeft versmarkt Be Organic de deuren geopend, waardoor het winkelcentrum meteen volledig bezet is.

"Lekker, voedzaam en betaalbaar"

"We willen mensen tonen dat biologisch eten lekker, voedzaam en betaalbaar is. Het probleem is niet dat biologisch eten te duur is, conventioneel eten is veel te goedkoop. Een product krijgt niet meer de juiste prijs. De juiste prijs, daar willen wij mee werken", zeggen oprichters Henri Vercruysse en Philippe Woitrin aan het Nieuwsblad.

 

Bij Bourdon Arcade zijn ze alvast tevreden met de komst van Be Organic. Tijdens de Gentse Feesten was de locatie al ingevuld door een pop-upwinkel, maar nu komt er dus een definitieve invulling. Daarmee is de galerij volledig ingevuld, wat niet vanzelfsprekend is in Gent, waar winkelcentra vaak kampen met leegstand.

 

"We hebben nu een Aveve City die uitgeeft in de Sint Niklaasstraat, een keukenspecialist die uitgeeft op het Braunplein, een Braziliaans restaurant in de kelder", zegt Micheline d'Hondt van eigenaar Alides aan Het Laatste Nieuws. "De biomarkt zal toegang krijgen in de Heiligegeeststraat én op het Braunplein. Op de bovenverdiepingen hebben we nog steeds Massive Media Match, de holding boven het vroegere Netlog."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top