Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade

Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade

In de winkelgalerij Bourdon Arcade in Gent heeft versmarkt Be Organic de deuren geopend, waardoor het winkelcentrum meteen volledig bezet is.

"Lekker, voedzaam en betaalbaar"

"We willen mensen tonen dat biologisch eten lekker, voedzaam en betaalbaar is. Het probleem is niet dat biologisch eten te duur is, conventioneel eten is veel te goedkoop. Een product krijgt niet meer de juiste prijs. De juiste prijs, daar willen wij mee werken", zeggen oprichters Henri Vercruysse en Philippe Woitrin aan het Nieuwsblad.

 

Bij Bourdon Arcade zijn ze alvast tevreden met de komst van Be Organic. Tijdens de Gentse Feesten was de locatie al ingevuld door een pop-upwinkel, maar nu komt er dus een definitieve invulling. Daarmee is de galerij volledig ingevuld, wat niet vanzelfsprekend is in Gent, waar winkelcentra vaak kampen met leegstand.

 

"We hebben nu een Aveve City die uitgeeft in de Sint Niklaasstraat, een keukenspecialist die uitgeeft op het Braunplein, een Braziliaans restaurant in de kelder", zegt Micheline d'Hondt van eigenaar Alides aan Het Laatste Nieuws. "De biomarkt zal toegang krijgen in de Heiligegeeststraat én op het Braunplein. Op de bovenverdiepingen hebben we nog steeds Massive Media Match, de holding boven het vroegere Netlog."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top