Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade | RetailDetail

Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade

Be Organic opent in Gentse winkelgalerij Bourdon Arcade

In de winkelgalerij Bourdon Arcade in Gent heeft versmarkt Be Organic de deuren geopend, waardoor het winkelcentrum meteen volledig bezet is.

"Lekker, voedzaam en betaalbaar"

"We willen mensen tonen dat biologisch eten lekker, voedzaam en betaalbaar is. Het probleem is niet dat biologisch eten te duur is, conventioneel eten is veel te goedkoop. Een product krijgt niet meer de juiste prijs. De juiste prijs, daar willen wij mee werken", zeggen oprichters Henri Vercruysse en Philippe Woitrin aan het Nieuwsblad.

 

Bij Bourdon Arcade zijn ze alvast tevreden met de komst van Be Organic. Tijdens de Gentse Feesten was de locatie al ingevuld door een pop-upwinkel, maar nu komt er dus een definitieve invulling. Daarmee is de galerij volledig ingevuld, wat niet vanzelfsprekend is in Gent, waar winkelcentra vaak kampen met leegstand.

 

"We hebben nu een Aveve City die uitgeeft in de Sint Niklaasstraat, een keukenspecialist die uitgeeft op het Braunplein, een Braziliaans restaurant in de kelder", zegt Micheline d'Hondt van eigenaar Alides aan Het Laatste Nieuws. "De biomarkt zal toegang krijgen in de Heiligegeeststraat én op het Braunplein. Op de bovenverdiepingen hebben we nog steeds Massive Media Match, de holding boven het vroegere Netlog."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.