Bedenkster van Weight Watchers overleden

Bedenkster van Weight Watchers overleden

Haar naam zegt u misschien weinig of niets, haar 'uitvinding' des te meer: woensdag is in het Amerikaanse Florida de bedenkster van Weight Watchers, Jean Nidetch, overleden. Ze werd 91.

Populairste dieet ter wereld

Jean Nidetch lanceerde het 'dieet met punten' in 1963. Alles begon twee jaar eerder toen de zelf vrij corpulente dame - ze woog ooit 97 kilo - een aantal vriendinnen uitnodigde om te praten over afvallen en elkaar daarbij door dik en dun te steunen. Van het een kwam het ander: ze verloor gewicht (sinds 1962 woog ze nooit méér dan 68 kilo) en twee jaar later startte ze Weight Watchers op.

 

Weight Watchers groeide al snel uit tot wereldimperium met een omzet van 1,3 miljard euro. In 1978 werd het bedrijf voor 71 miljoen dollar overgenomen door ketchupfabrikant Heinz. In 1999 kocht de Belgische baron Guy Ullens de Schooten, de voormalige eigenaar van Tiense Suiker, het bedrijf over voor een duizelingwekkende 735 miljoen dollar, ruim 10 keer zoveel. Hij bracht Weight Watchers in 2001 naar de beurs.

 

Met liefst 36.000 bijeenkomsten per week is Weight Watchers uitgegroeid tot het populairste dieetprogramma ter wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top