Bedenkster van Weight Watchers overleden | RetailDetail

Bedenkster van Weight Watchers overleden

Bedenkster van Weight Watchers overleden

Haar naam zegt u misschien weinig of niets, haar 'uitvinding' des te meer: woensdag is in het Amerikaanse Florida de bedenkster van Weight Watchers, Jean Nidetch, overleden. Ze werd 91.

Populairste dieet ter wereld

Jean Nidetch lanceerde het 'dieet met punten' in 1963. Alles begon twee jaar eerder toen de zelf vrij corpulente dame - ze woog ooit 97 kilo - een aantal vriendinnen uitnodigde om te praten over afvallen en elkaar daarbij door dik en dun te steunen. Van het een kwam het ander: ze verloor gewicht (sinds 1962 woog ze nooit méér dan 68 kilo) en twee jaar later startte ze Weight Watchers op.

 

Weight Watchers groeide al snel uit tot wereldimperium met een omzet van 1,3 miljard euro. In 1978 werd het bedrijf voor 71 miljoen dollar overgenomen door ketchupfabrikant Heinz. In 1999 kocht de Belgische baron Guy Ullens de Schooten, de voormalige eigenaar van Tiense Suiker, het bedrijf over voor een duizelingwekkende 735 miljoen dollar, ruim 10 keer zoveel. Hij bracht Weight Watchers in 2001 naar de beurs.

 

Met liefst 36.000 bijeenkomsten per week is Weight Watchers uitgegroeid tot het populairste dieetprogramma ter wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.