Populairste dieet ter wereld
Jean Nidetch lanceerde het ‘dieet met punten’ in 1963. Alles begon twee jaar eerder toen de zelf vrij corpulente dame – ze woog ooit 97 kilo – een aantal vriendinnen uitnodigde om te praten over afvallen en elkaar daarbij door dik en dun te steunen. Van het een kwam het ander: ze verloor gewicht (sinds 1962 woog ze nooit méér dan 68 kilo) en twee jaar later startte ze Weight Watchers op.
Weight Watchers groeide al snel uit tot wereldimperium met een omzet van 1,3 miljard euro. In 1978 werd het bedrijf voor 71 miljoen dollar overgenomen door ketchupfabrikant Heinz. In 1999 kocht de Belgische baron Guy Ullens de Schooten, de voormalige eigenaar van Tiense Suiker, het bedrijf over voor een duizelingwekkende 735 miljoen dollar, ruim 10 keer zoveel. Hij bracht Weight Watchers in 2001 naar de beurs.
Met liefst 36.000 bijeenkomsten per week is Weight Watchers uitgegroeid tot het populairste dieetprogramma ter wereld.