Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Back to top