Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

19/07/2017

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg

19/07/2017

Amazon blijft zijn Amazon Fresh-service verder uitbreiden in Duitsland. Na Berlijn en Potsdam is de online supermarkt nu ook te vinden in een groot deel van Hamburg. Amazon startte enkele maanden geleden met Fresh in Duitsland.

Subway werkt aan nieuw concept

19/07/2017

Fastfoodketen Subway is in een beperkt aantal vestigingen begonnen met de test van een nieuw concept. Daarbij werd de visuele invulling aangepakt, maar zijn er ook enkele technologische vernieuwingen doorgevoerd.

Unilever grijpt naast voedingstak Reckitt Benckiser

19/07/2017

Het Amerikaanse McCormick & Co gaat aan de haal met de voedingsdivisie van Reckitt Benckiser. Het legt voor de overname een bedrag van 4,2 miljard dollar (3,6 miljard euro) neer en steekt zo Unilever de loef af.

Aldi opent winkel met nieuw concept in Erpe-Mere

18/07/2017

De Duitse discounter Aldi opent binnenkort een nieuwe winkel in Erpe-Mere. Die komt op de huidige locatie van de supermarkt, maar zal een volledig ander concept krijgen. Daarbij is er ook veel aandacht voor duurzaamheid.

Unilever wil levensmiddelentak Reckitt Benckiser

17/07/2017

Unilever zou interesse hebben in een overname van de levensmiddelentak van Reckitt Benckiser. Het moet daarvoor de strijd aangaan met het Amerikaanse Hormel Foods. Er wordt gewag gemaakt van een overnamebedrag van 2,5 miljard euro.

Back to top