Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet. Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Danone stroomlijnt Europese organisatie

23/06/2017

Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan één cluster. Kris Geeraert, general manager Benelux, verlaat het bedrijf. 

Filet Pur: Een bende incompetente kwasten

23/06/2017

Sinds vorige vrijdag is het helder: slechts één retailer op aarde weet waar de klepel hangt. De anderen modderen maar wat aan. Of ze nu Jef, Dick of Alexandre heten. Hier is alweer een frisse kijk op de week, door RetailDetail Food

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

22/06/2017

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

Geen bouwvergunning voor Lidl in Kalmthout

22/06/2017

Versdiscounter Lidl krijgt geen bouwvergunning voor een 2.375 m² grote winkel in Kalmthout. Problemen met de verkeersveiligheid en -doorstroming (en een administratieve fout van Lidl zelf) deden de distributeur de das om.

Back to top