Befaamde investeerders voor Eden Chocolates. | RetailDetail

Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Befaamde investeerders voor Eden Chocolates.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Pralineproducent Eden Chocolates vindt in Rudi Mariën (ex-Innogenetics), Luc Geuten (Mitiska) en Thomas Baert (Chinafloors Timber Ltd.) nieuwe investeerders met naam en faam. Samen pompen ze drie miljoen euro in het bedrijf van Hendrik Bogaert dat Belgische pralines tot bij de Chinese consument wil brengen.


Eden Chocolates blijft zich op de Chinese markt richten, maar verhoogt met de investering zijn sales en marketinginspanningen. Eind 2010 haalde het bedrijf reeds een aanzienlijke som op met investeringen van Gimv, de Boerenbond en het China Fund.


Onder het merk Senz biedt Eden Chocolates luxepralines aan die hoofdzakelijk in Chinese supermarkten worden verkocht. Op dit moment is Senz te vinden in ruim 2.600 winkelpunten doorheen China. Het merk differentieert er zich van wereldspelers als Kraft en Nestlé door op het hoge segment te mikken. De productie gebeurt evenwel lokaal in een productie-eenheid in Suzhou.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.