Belg aan het hoofd van West-Europa bij AB InBev | RetailDetail

Belg aan het hoofd van West-Europa bij AB InBev

Belg aan het hoofd van West-Europa bij AB InBev

Bierbrouwer AB InBev heeft de Belg Jean-Jacques Velkeniers aangesteld als het hoofd van de nieuwe afdeling West-Europa. Daarin brengt het alle activiteiten van de regio's Benelux en Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk samen.

Slagkracht verhogen

Door de samenvoeging van regio's zijn er in Europa nog vier verschillende afdelingen binnen AB InBev: naast West-Europa is er ook nog Noord-Europa, Zuid-Europa en Oost-Europa. Door de fusie van de twee businessunits wil AB InBev de commerciële slagkracht verhogen.


Velkeniers werkt al sinds 1999 voor AB InBev en zal in zijn nieuwe functie rechtstreeks aan Stuart MacFarlane, de Zone President van Europa, rapporteren.


Eric Lauwers, die momenteel nog de leiding heeft over de activiteiten in de Benelux, zal in maart dan weer het bedrijf verlaten na 15 jaar. "Als een uitzonderlijke sales- en marketingprofessional heeft hij indrukwekkende resultaten geboekt in de geografische gebieden die hij leidde. Bovendien heeft hij duurzaam bijgedragen tot de Europese resultaten", stelt AB InBev in een persbericht. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de campagne van Jupiler, die rond het WK van vorig jaar werd gelanceerd.


Till Hedrich, de tegenhanger van Lauwers in de zone Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk, stapt ook op bij AB InBev.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.