Belg aan het hoofd van West-Europa bij AB InBev

Belg aan het hoofd van West-Europa bij AB InBev

Bierbrouwer AB InBev heeft de Belg Jean-Jacques Velkeniers aangesteld als het hoofd van de nieuwe afdeling West-Europa. Daarin brengt het alle activiteiten van de regio's Benelux en Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk samen.

Slagkracht verhogen

Door de samenvoeging van regio's zijn er in Europa nog vier verschillende afdelingen binnen AB InBev: naast West-Europa is er ook nog Noord-Europa, Zuid-Europa en Oost-Europa. Door de fusie van de twee businessunits wil AB InBev de commerciële slagkracht verhogen.


Velkeniers werkt al sinds 1999 voor AB InBev en zal in zijn nieuwe functie rechtstreeks aan Stuart MacFarlane, de Zone President van Europa, rapporteren.


Eric Lauwers, die momenteel nog de leiding heeft over de activiteiten in de Benelux, zal in maart dan weer het bedrijf verlaten na 15 jaar. "Als een uitzonderlijke sales- en marketingprofessional heeft hij indrukwekkende resultaten geboekt in de geografische gebieden die hij leidde. Bovendien heeft hij duurzaam bijgedragen tot de Europese resultaten", stelt AB InBev in een persbericht. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de campagne van Jupiler, die rond het WK van vorig jaar werd gelanceerd.


Till Hedrich, de tegenhanger van Lauwers in de zone Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk, stapt ook op bij AB InBev.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top