Belgian Family Brewers zijn nu al met 20

Belgian Family Brewers zijn nu al met 20
De Belgische speciaalbieren worden steeds populairder, en dat heeft niet alleen te maken met de kwaliteit van de producten. Sinds 2007 proberen de Belgian Family Brewers immers deze uiteenlopende bieren "met een gemeenschappelijk verhaal" op de internationale kaartte zetten. Nu bereikt het gezelschap de mijlpaal van twintig leden.

Al twintig familiebrouwerijen zijn lid

De BFB heeft als doel het promoten van écht Belgisch bier en laat de aangesloten brouwerijen naar buiten komen met een gemeenschappelijk verhaal, ondanks hun onderlinge verscheidenheid. Dat verhaal draait steevast rond drie kernwaarden - authenticiteit, traditie en Belgisch - en wordt ondersteund door een gemeenschappelijk label.

 

Gaandeweg sloten steeds meer brouwerijen zich aan en met de komst van brouwerijen Bockor (Bellegem-Kortrijk), Palm (Steenhuffel) en De Ryck (Herzele) heeft de vereniging nu de kaap van de twintig leden gerond. Om lid te mogen worden, moet elke brouwer al minstens 50 jaar ononderbroken bier brouwen in ons land en in familiale handen zijn.

 

25% groei de voorbije drie jaar

Dat het initiatief werkt, bewijzen de cijfers: in een al jaren dalende biermarkt is de consumentenomzet van de speciaalbieren de laatste drie jaar met liefst een kwart gegroeid. Bovendien neemt ook de export toe (+ 4,6% in 2011). De Belgische speciaalbieren winnen dus zowel in binnen- als in buitenland aan populariteit.

 


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top