Belgian Family Brewers zijn nu al met 20 | RetailDetail

Belgian Family Brewers zijn nu al met 20

Belgian Family Brewers zijn nu al met 20
De Belgische speciaalbieren worden steeds populairder, en dat heeft niet alleen te maken met de kwaliteit van de producten. Sinds 2007 proberen de Belgian Family Brewers immers deze uiteenlopende bieren "met een gemeenschappelijk verhaal" op de internationale kaartte zetten. Nu bereikt het gezelschap de mijlpaal van twintig leden.

Al twintig familiebrouwerijen zijn lid

De BFB heeft als doel het promoten van écht Belgisch bier en laat de aangesloten brouwerijen naar buiten komen met een gemeenschappelijk verhaal, ondanks hun onderlinge verscheidenheid. Dat verhaal draait steevast rond drie kernwaarden - authenticiteit, traditie en Belgisch - en wordt ondersteund door een gemeenschappelijk label.

 

Gaandeweg sloten steeds meer brouwerijen zich aan en met de komst van brouwerijen Bockor (Bellegem-Kortrijk), Palm (Steenhuffel) en De Ryck (Herzele) heeft de vereniging nu de kaap van de twintig leden gerond. Om lid te mogen worden, moet elke brouwer al minstens 50 jaar ononderbroken bier brouwen in ons land en in familiale handen zijn.

 

25% groei de voorbije drie jaar

Dat het initiatief werkt, bewijzen de cijfers: in een al jaren dalende biermarkt is de consumentenomzet van de speciaalbieren de laatste drie jaar met liefst een kwart gegroeid. Bovendien neemt ook de export toe (+ 4,6% in 2011). De Belgische speciaalbieren winnen dus zowel in binnen- als in buitenland aan populariteit.

 


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.