Belgische brouwer lanceert blauw bier

Belgische brouwer lanceert blauw bier

Een Belgische brouwer heeft in Canada een blauw bier op de markt gebracht, na een oproep van de vereniging Culturat om de regio Abitibi-Témiscamingue te promoten.

Geen kleurstof

Aangezien die verenging voornamelijk gebruik maakt van blauw, besloot Jean-Louis Marcoux om zijn bier dezelfde kleur te geven. De brouwer wil niet vrijgeven hoe hij de blauwe kleur heeft verkregen, maar zegt alleszins dat het niet om een blauwe kleurstof gaat: die zou immers het bier groen maken. In Japan bestaat blauw bier al langer: daar werd de kleur verkregen door bepaalde algen toe te voegen aan het bier.

 

Ondertussen is het bier een succes bij de lokale handelaars en sluit de brouwerij niet uit dat ook andere regio's het blauwe gerstenat zullen beginnen verkopen.

 

Belgh Brasse werd in 2003 opgericht door Jean-Louis Marcoux, een voormalige inwoner van Bergen. Hij produceert er verschillende 'Belgian Style'-bieren, met als bekendste namen 'Mons' en '1914'. De bieren werden al verschillende malen bekroond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top