Belgische brouwer lanceert blauw bier | RetailDetail

Belgische brouwer lanceert blauw bier

Belgische brouwer lanceert blauw bier

Een Belgische brouwer heeft in Canada een blauw bier op de markt gebracht, na een oproep van de vereniging Culturat om de regio Abitibi-Témiscamingue te promoten.

Geen kleurstof

Aangezien die verenging voornamelijk gebruik maakt van blauw, besloot Jean-Louis Marcoux om zijn bier dezelfde kleur te geven. De brouwer wil niet vrijgeven hoe hij de blauwe kleur heeft verkregen, maar zegt alleszins dat het niet om een blauwe kleurstof gaat: die zou immers het bier groen maken. In Japan bestaat blauw bier al langer: daar werd de kleur verkregen door bepaalde algen toe te voegen aan het bier.

 

Ondertussen is het bier een succes bij de lokale handelaars en sluit de brouwerij niet uit dat ook andere regio's het blauwe gerstenat zullen beginnen verkopen.

 

Belgh Brasse werd in 2003 opgericht door Jean-Louis Marcoux, een voormalige inwoner van Bergen. Hij produceert er verschillende 'Belgian Style'-bieren, met als bekendste namen 'Mons' en '1914'. De bieren werden al verschillende malen bekroond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.