Belgische brouwer lanceert blauw bier

Belgische brouwer lanceert blauw bier

Een Belgische brouwer heeft in Canada een blauw bier op de markt gebracht, na een oproep van de vereniging Culturat om de regio Abitibi-Témiscamingue te promoten.

Geen kleurstof

Aangezien die verenging voornamelijk gebruik maakt van blauw, besloot Jean-Louis Marcoux om zijn bier dezelfde kleur te geven. De brouwer wil niet vrijgeven hoe hij de blauwe kleur heeft verkregen, maar zegt alleszins dat het niet om een blauwe kleurstof gaat: die zou immers het bier groen maken. In Japan bestaat blauw bier al langer: daar werd de kleur verkregen door bepaalde algen toe te voegen aan het bier.

 

Ondertussen is het bier een succes bij de lokale handelaars en sluit de brouwerij niet uit dat ook andere regio's het blauwe gerstenat zullen beginnen verkopen.

 

Belgh Brasse werd in 2003 opgericht door Jean-Louis Marcoux, een voormalige inwoner van Bergen. Hij produceert er verschillende 'Belgian Style'-bieren, met als bekendste namen 'Mons' en '1914'. De bieren werden al verschillende malen bekroond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top