Belgische distributeurs bij grootsten der aarde.

Belgische distributeurs bij grootsten der aarde.

Delhaize speelt mee met de groten in de wereldranglijst van de distributiemarkt. Op het gebied van omzet prijkt de Belgische supermarkt op de 32e plaats in de rangschikking. Het is de beste plaats voor een Belgische onderneming. Zo blijkt uit een studie van Deloitte.

 

Wereldtop 5 distributeurs.

De top vijf van grootste distributeurs ter wereld qua omzet wordt zoals elk jaar gedomineerd door respectievelijk Wal-Mart, Carrefour, Metro, Tesco en Schwarz (de holding achter Lidl).

 

België komt in de ranglijst pas in zicht vanaf de 32e plaats, met name dankzij Delhaize. De supermarktketen heeft daarmee een grote voorsprong op zijn Belgische collega’s. Louis Delhaize prijkt op de 51e plaats. Ver achterop vinden we C&A Europe, op de 94e plaats, en Colruyt, die de 121e bekleedt.

 

Sterke spelers in zwakke markt.

Het viel Deloitte op dat ruim een derde van alle 250 distributeurs in de lijst gedurende de tweede helft van 2009 en de eerste helft van 2010 hun omzet zagen krimpen. Door de grote schaal waarmee dit gebeurde, bleef de rangschikking als dusdanig evenwel vrij stabiel.

 

Bovendien konden de retailers hun winstmarges veilig stellen dankzij kostenbesparingen en intelligent om te springen met voorraden. Hun inspanningen werden beloond met een gemiddelde winstmargetoename van 2,4% naar 3,1%. Vooral in de kledingsector ging de winstmarge omhoog, met van 4,1% naar 7,6%,
 

Delhaize speelt mee met de groten in de wereldranglijst van de distributiemarkt. Op het gebied van omzet prijkt de Belgische supermarkt op de 32e plaats in de rangschikking. Het is de beste plaats voor een Belgische onderneming. Zo blijkt uit een studie van Deloitte.

 

Wereldtop 5 distributeurs.

De top vijf van grootste distributeurs ter wereld qua omzet wordt zoals elk jaar gedomineerd door respectievelijk Wal-Mart, Carrefour, Metro, Tesco en Schwarz (de holding achter Lidl).

 

België komt in de ranglijst pas in zicht vanaf de 32e plaats, met name dankzij Delhaize. De supermarktketen heeft daarmee een grote voorsprong op zijn Belgische collega’s. Louis Delhaize prijkt op de 51e plaats. Ver achterop vinden we C&A Europe, op de 94e plaats, en Colruyt, die de 121e bekleedt.

 

Sterke spelers in zwakke markt.

Het viel Deloitte op dat ruim een derde van alle 250 distributeurs in de lijst gedurende de tweede helft van 2009 en de eerste helft van 2010 hun omzet zagen krimpen. Door de grote schaal waarmee dit gebeurde, bleef de rangschikking als dusdanig evenwel vrij stabiel.

 

Bovendien konden de retailers hun winstmarges veilig stellen dankzij kostenbesparingen en intelligent om te springen met voorraden. Hun inspanningen werden beloond met een gemiddelde winstmargetoename van 2,4% naar 3,1%. Vooral in de kledingsector ging de winstmarge omhoog, met van 4,1% naar 7,6%,
 

Tags: