Belgische EXKi start verovering Nederland in Den Haag | RetailDetail

Belgische EXKi start verovering Nederland in Den Haag

Belgische EXKi start verovering Nederland in Den Haag

Het Belgische EXKi – de ‘fastfoodketen voor de gezonde snelle hap’ – opent op 23 juni om 7.30 uur ’s ochtends zijn eerste vestiging in Nederland. Die komt aan het Plein in Den Haag. Daarmee wordt Nederland het vijfde land waar het Belgische concept voet aan de grond krijgt.

51ste vestiging

EXKi is een buitenbeentje in de fastfoodwereld, die normaal gezien niet bepaald uitblinkt in gezonde voeding en drank. EXKi trekt sinds de start volop de kaart van natural, fresh & ready gebaseerd op gezonde en kwalitatieve producten. Het assortiment van de formule volgt de momenten van de dag, met gezonde gerechten bij het ontbijt en de lunch, evenals zoete en hartige tussendoortjes. Daarbij bant EXKi alle kunstmatige kleurstoffen en andere productverbeteraars. In lijn met die strategie is uiteraard ook een flink deel van het aanbod van biologische origine en afkomstig uit de ‘eerlijke handel’.

10de verjaardag

EXKi werd precies tien jaar geleden opgericht door drie kaderleden van de GIB-groep. In die 10 jaar tijd groeide het initiatief uit tot een heuse fastfoodketen met 50 vestigingen en zelfs internationale vertakkingen met restaurants in onder meer Parijs, Luxemburg, Turijn en Milaan.


Een succes dat niet onopgemerkt is voorbijgegaan, want in 2010 sleepte de onderneming drie begerenswaardige ‘titels’ in de wacht: in januari riep businessmagazine Trends Tendances de huidige toplui Nicolas Steisel en Frédéric Rouvez uit tot ‘managers van het jaar’, in de zomer kreeg EXKi in Frankrijk de 'Alliance'-award voor meest duurzame onderneming en in oktober van datzelfde jaar riepen Ernst & Young, zakenkrant L’Echo en BNP Paribas Fortis het bedrijf nog uit tot “L’Entreprise de l’Année”.

Het Belgische EXKi – de ‘fastfoodketen voor de gezonde snelle hap’ – opent op 23 juni om 7.30 uur ’s ochtends zijn eerste vestiging in Nederland. Die komt aan het Plein in Den Haag. Daarmee wordt Nederland het vijfde land waar het Belgische concept voet aan de grond krijgt.

51ste vestiging

EXKi is een buitenbeentje in de fastfoodwereld, die normaal gezien niet bepaald uitblinkt in gezonde voeding en drank. EXKi trekt sinds de start volop de kaart van natural, fresh & ready gebaseerd op gezonde en kwalitatieve producten. Het assortiment van de formule volgt de momenten van de dag, met gezonde gerechten bij het ontbijt en de lunch, evenals zoete en hartige tussendoortjes. Daarbij bant EXKi alle kunstmatige kleurstoffen en andere productverbeteraars. In lijn met die strategie is uiteraard ook een flink deel van het aanbod van biologische origine en afkomstig uit de ‘eerlijke handel’.

10de verjaardag

EXKi werd precies tien jaar geleden opgericht door drie kaderleden van de GIB-groep. In die 10 jaar tijd groeide het initiatief uit tot een heuse fastfoodketen met 50 vestigingen en zelfs internationale vertakkingen met restaurants in onder meer Parijs, Luxemburg, Turijn en Milaan.


Een succes dat niet onopgemerkt is voorbijgegaan, want in 2010 sleepte de onderneming drie begerenswaardige ‘titels’ in de wacht: in januari riep businessmagazine Trends Tendances de huidige toplui Nicolas Steisel en Frédéric Rouvez uit tot ‘managers van het jaar’, in de zomer kreeg EXKi in Frankrijk de 'Alliance'-award voor meest duurzame onderneming en in oktober van datzelfde jaar riepen Ernst & Young, zakenkrant L’Echo en BNP Paribas Fortis het bedrijf nog uit tot “L’Entreprise de l’Année”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.