Belgische EXKi start verovering Nederland in Den Haag

Belgische EXKi start verovering Nederland in Den Haag

Het Belgische EXKi – de ‘fastfoodketen voor de gezonde snelle hap’ – opent op 23 juni om 7.30 uur ’s ochtends zijn eerste vestiging in Nederland. Die komt aan het Plein in Den Haag. Daarmee wordt Nederland het vijfde land waar het Belgische concept voet aan de grond krijgt.

51ste vestiging

EXKi is een buitenbeentje in de fastfoodwereld, die normaal gezien niet bepaald uitblinkt in gezonde voeding en drank. EXKi trekt sinds de start volop de kaart van natural, fresh & ready gebaseerd op gezonde en kwalitatieve producten. Het assortiment van de formule volgt de momenten van de dag, met gezonde gerechten bij het ontbijt en de lunch, evenals zoete en hartige tussendoortjes. Daarbij bant EXKi alle kunstmatige kleurstoffen en andere productverbeteraars. In lijn met die strategie is uiteraard ook een flink deel van het aanbod van biologische origine en afkomstig uit de ‘eerlijke handel’.

10de verjaardag

EXKi werd precies tien jaar geleden opgericht door drie kaderleden van de GIB-groep. In die 10 jaar tijd groeide het initiatief uit tot een heuse fastfoodketen met 50 vestigingen en zelfs internationale vertakkingen met restaurants in onder meer Parijs, Luxemburg, Turijn en Milaan.


Een succes dat niet onopgemerkt is voorbijgegaan, want in 2010 sleepte de onderneming drie begerenswaardige ‘titels’ in de wacht: in januari riep businessmagazine Trends Tendances de huidige toplui Nicolas Steisel en Frédéric Rouvez uit tot ‘managers van het jaar’, in de zomer kreeg EXKi in Frankrijk de 'Alliance'-award voor meest duurzame onderneming en in oktober van datzelfde jaar riepen Ernst & Young, zakenkrant L’Echo en BNP Paribas Fortis het bedrijf nog uit tot “L’Entreprise de l’Année”.

Het Belgische EXKi – de ‘fastfoodketen voor de gezonde snelle hap’ – opent op 23 juni om 7.30 uur ’s ochtends zijn eerste vestiging in Nederland. Die komt aan het Plein in Den Haag. Daarmee wordt Nederland het vijfde land waar het Belgische concept voet aan de grond krijgt.

51ste vestiging

EXKi is een buitenbeentje in de fastfoodwereld, die normaal gezien niet bepaald uitblinkt in gezonde voeding en drank. EXKi trekt sinds de start volop de kaart van natural, fresh & ready gebaseerd op gezonde en kwalitatieve producten. Het assortiment van de formule volgt de momenten van de dag, met gezonde gerechten bij het ontbijt en de lunch, evenals zoete en hartige tussendoortjes. Daarbij bant EXKi alle kunstmatige kleurstoffen en andere productverbeteraars. In lijn met die strategie is uiteraard ook een flink deel van het aanbod van biologische origine en afkomstig uit de ‘eerlijke handel’.

10de verjaardag

EXKi werd precies tien jaar geleden opgericht door drie kaderleden van de GIB-groep. In die 10 jaar tijd groeide het initiatief uit tot een heuse fastfoodketen met 50 vestigingen en zelfs internationale vertakkingen met restaurants in onder meer Parijs, Luxemburg, Turijn en Milaan.


Een succes dat niet onopgemerkt is voorbijgegaan, want in 2010 sleepte de onderneming drie begerenswaardige ‘titels’ in de wacht: in januari riep businessmagazine Trends Tendances de huidige toplui Nicolas Steisel en Frédéric Rouvez uit tot ‘managers van het jaar’, in de zomer kreeg EXKi in Frankrijk de 'Alliance'-award voor meest duurzame onderneming en in oktober van datzelfde jaar riepen Ernst & Young, zakenkrant L’Echo en BNP Paribas Fortis het bedrijf nog uit tot “L’Entreprise de l’Année”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top