Belgische supermarkten zien herstel van komkommerverkoop | RetailDetail

Belgische supermarkten zien herstel van komkommerverkoop

Belgische supermarkten zien herstel van komkommerverkoop

Volgens Delhaize en Colruyt zit de verkoop van komkommers terug op het normale niveau van vóór de crisis met de EHEC-bacterie. Ook Carrefour ziet de komkommerverkoop sinds eind vorige week opnieuw op gang komen.


De verkoop van de groente kelderde nadat aanvankelijk werd gezegd dat Spaanse komkommers aan de basis lagen van de EHEC-besmetting in Duitsland. Intussen is nog altijd niet duidelijk waar de besmetting nu écht vandaan komt.

Grote drie hoopvol gestemd

“We zien dat de verkoop van komkommers terug op het gemiddelde niveau zit, daar waar de EHEC-bacterie de voorbije dagen duidelijk een merkbare impact heeft gehad op de verkoop”, zegt Roel Dekelver van Delhaize België in de krant Het Nieuwsblad. Over de minderverkoop vorige week wou de woordvoerder niets kwijt.


Ook bij Colruyt heeft de verkoop van komkommers zich hersteld. “Tot en met donderdag noteerden we dertig procent minder verkoop. Sindsdien gaan de zaken opnieuw beter en vandaag zitten we terug op het normale niveau”, zegt Tony De Bock van de Halse discounter.


Carrefour bevestigt de tendens. “Sinds eind vorige week de mededeling kwam dat Spaanse komkommers niets met de bacterie te maken hadden, komt de komkommerverkoop opnieuw op gang”, luidt het bij Carrefour.
 

Volgens Delhaize en Colruyt zit de verkoop van komkommers terug op het normale niveau van vóór de crisis met de EHEC-bacterie. Ook Carrefour ziet de komkommerverkoop sinds eind vorige week opnieuw op gang komen.


De verkoop van de groente kelderde nadat aanvankelijk werd gezegd dat Spaanse komkommers aan de basis lagen van de EHEC-besmetting in Duitsland. Intussen is nog altijd niet duidelijk waar de besmetting nu écht vandaan komt.

Grote drie hoopvol gestemd

“We zien dat de verkoop van komkommers terug op het gemiddelde niveau zit, daar waar de EHEC-bacterie de voorbije dagen duidelijk een merkbare impact heeft gehad op de verkoop”, zegt Roel Dekelver van Delhaize België in de krant Het Nieuwsblad. Over de minderverkoop vorige week wou de woordvoerder niets kwijt.


Ook bij Colruyt heeft de verkoop van komkommers zich hersteld. “Tot en met donderdag noteerden we dertig procent minder verkoop. Sindsdien gaan de zaken opnieuw beter en vandaag zitten we terug op het normale niveau”, zegt Tony De Bock van de Halse discounter.


Carrefour bevestigt de tendens. “Sinds eind vorige week de mededeling kwam dat Spaanse komkommers niets met de bacterie te maken hadden, komt de komkommerverkoop opnieuw op gang”, luidt het bij Carrefour.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.