"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart"

"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart"

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft de Bonuskaart en de website van zijn Belgische dochter volledig vernieuwd. Die laatste lijkt al klaargemaakt voor 'online reserveren', maar die dienst zou pas in maart operationeel worden.

Exclusief Belgische Bonuskaart

Albert Heijn België heeft gisteren zijn nieuwe Bonuskaart geïntroduceerd, die enkel geldig is in de Belgische winkels van de supermarktketen en behalve meer korting ook meer interactiviteit belooft. "Wanneer je nu je persoonlijke Bonuskaart online activeert, krijg je nog meer extra's zoals exclusieve deals en bijzondere verjaardagsgeschenkjes", klinkt het.

 

De keten gaat zijn Bonuskaarthouders elke twee weken trakteren op 'exclusieve deals'. Dat zijn aanbiedingen op producten die de klant in kwestie vaak koopt of waarvan de groep verwacht dat die de klant zullen aanspreken. De klant kan die deal dan verzilveren door zijn Bonuskaart te laten scannen aan de kassa.

 

15.000 artikelen op de website

Tegelijk heeft de Nederlandse challenger maandag ook een nieuwe versie van de website AH.be gelanceerd, met 15.000 artikelen. De klant kan de producten van zijn keuze aan zijn boodschappenlijstje toevoegen of zijn eerdere aankopen terugvinden.

 

Wie zijn Bonuskaart geactiveerd heeft, krijgt naast zijn persoonlijke 'exclusieve deals' ook te zien welke producten op dat moment in Bonusaanbieding staan. Daarnaast biedt de nieuwe website ook recepten ter inspiratie, en uiteraard kan de klant zijn favoriete recepten ook weer online bijhouden onder 'Mijn Recepten'.

 

(Bijna) klaar voor "online reserveren"

Online bestellen is er nog niet meteen bij, al zal daar snel verandering in komen: "Binnenkort kan je op deze website supermakkelijk al je boodschappen doen, waar en wanneer je maar wil." Van zodra de eerste afhaalpunten klaar zijn voor gebruik (volgens de geruchten ergens in maart), kunnen klanten via deze website online reserveren.

 

Volgens een kaartje op ah.be zullen de afhaalpunten in Gent (Ghelamco Arena), Lokeren (Dijkstraat) en Wilrijk (Boomsesteenweg) de primeur krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top