"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart" | RetailDetail

"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart"

"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart"

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft de Bonuskaart en de website van zijn Belgische dochter volledig vernieuwd. Die laatste lijkt al klaargemaakt voor 'online reserveren', maar die dienst zou pas in maart operationeel worden.

Exclusief Belgische Bonuskaart

Albert Heijn België heeft gisteren zijn nieuwe Bonuskaart geïntroduceerd, die enkel geldig is in de Belgische winkels van de supermarktketen en behalve meer korting ook meer interactiviteit belooft. "Wanneer je nu je persoonlijke Bonuskaart online activeert, krijg je nog meer extra's zoals exclusieve deals en bijzondere verjaardagsgeschenkjes", klinkt het.

 

De keten gaat zijn Bonuskaarthouders elke twee weken trakteren op 'exclusieve deals'. Dat zijn aanbiedingen op producten die de klant in kwestie vaak koopt of waarvan de groep verwacht dat die de klant zullen aanspreken. De klant kan die deal dan verzilveren door zijn Bonuskaart te laten scannen aan de kassa.

 

15.000 artikelen op de website

Tegelijk heeft de Nederlandse challenger maandag ook een nieuwe versie van de website AH.be gelanceerd, met 15.000 artikelen. De klant kan de producten van zijn keuze aan zijn boodschappenlijstje toevoegen of zijn eerdere aankopen terugvinden.

 

Wie zijn Bonuskaart geactiveerd heeft, krijgt naast zijn persoonlijke 'exclusieve deals' ook te zien welke producten op dat moment in Bonusaanbieding staan. Daarnaast biedt de nieuwe website ook recepten ter inspiratie, en uiteraard kan de klant zijn favoriete recepten ook weer online bijhouden onder 'Mijn Recepten'.

 

(Bijna) klaar voor "online reserveren"

Online bestellen is er nog niet meteen bij, al zal daar snel verandering in komen: "Binnenkort kan je op deze website supermakkelijk al je boodschappen doen, waar en wanneer je maar wil." Van zodra de eerste afhaalpunten klaar zijn voor gebruik (volgens de geruchten ergens in maart), kunnen klanten via deze website online reserveren.

 

Volgens een kaartje op ah.be zullen de afhaalpunten in Gent (Ghelamco Arena), Lokeren (Dijkstraat) en Wilrijk (Boomsesteenweg) de primeur krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.