"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart"

"Belgische webwinkel Albert Heijn opent in maart"

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft de Bonuskaart en de website van zijn Belgische dochter volledig vernieuwd. Die laatste lijkt al klaargemaakt voor 'online reserveren', maar die dienst zou pas in maart operationeel worden.

Exclusief Belgische Bonuskaart

Albert Heijn België heeft gisteren zijn nieuwe Bonuskaart geïntroduceerd, die enkel geldig is in de Belgische winkels van de supermarktketen en behalve meer korting ook meer interactiviteit belooft. "Wanneer je nu je persoonlijke Bonuskaart online activeert, krijg je nog meer extra's zoals exclusieve deals en bijzondere verjaardagsgeschenkjes", klinkt het.

 

De keten gaat zijn Bonuskaarthouders elke twee weken trakteren op 'exclusieve deals'. Dat zijn aanbiedingen op producten die de klant in kwestie vaak koopt of waarvan de groep verwacht dat die de klant zullen aanspreken. De klant kan die deal dan verzilveren door zijn Bonuskaart te laten scannen aan de kassa.

 

15.000 artikelen op de website

Tegelijk heeft de Nederlandse challenger maandag ook een nieuwe versie van de website AH.be gelanceerd, met 15.000 artikelen. De klant kan de producten van zijn keuze aan zijn boodschappenlijstje toevoegen of zijn eerdere aankopen terugvinden.

 

Wie zijn Bonuskaart geactiveerd heeft, krijgt naast zijn persoonlijke 'exclusieve deals' ook te zien welke producten op dat moment in Bonusaanbieding staan. Daarnaast biedt de nieuwe website ook recepten ter inspiratie, en uiteraard kan de klant zijn favoriete recepten ook weer online bijhouden onder 'Mijn Recepten'.

 

(Bijna) klaar voor "online reserveren"

Online bestellen is er nog niet meteen bij, al zal daar snel verandering in komen: "Binnenkort kan je op deze website supermakkelijk al je boodschappen doen, waar en wanneer je maar wil." Van zodra de eerste afhaalpunten klaar zijn voor gebruik (volgens de geruchten ergens in maart), kunnen klanten via deze website online reserveren.

 

Volgens een kaartje op ah.be zullen de afhaalpunten in Gent (Ghelamco Arena), Lokeren (Dijkstraat) en Wilrijk (Boomsesteenweg) de primeur krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top