'Beste bier ter wereld' schenkt Brouwerij Haacht mooie winstgroei

'Beste bier ter wereld' schenkt Brouwerij Haacht mooie winstgroei

Ondanks een lagere bierconsumptie in België kon het moederbedrijf van Brouwerij Haacht, Co.Br.Ha., positieve cijfers voorleggen. De export naar Frankrijk en de verkoop in de retail zorgden voor de groei.

Tongerlo Blond

Het totale volume van Haacht is in de eerste zes maanden van 2015 met 3,6% gestegen, al bleef de omzet stabiel op 48,3 miljoen euro door lagere verkoopprijzen. Toch ging de nettowinst met maar liefst 11,6% omhoog naar 3,76 miljoen euro.

 

Haacht kon profiteren van een hogere export naar Frankrijk, maar ook van betere verkoopcijfers in de retail: daar ging de omzet met een vijfde de hoogte in dankzij een nauwe samenwerking met Colruyt en de verkiezing van Tongerlo Blond tot beste bier ter wereld op de World Beer Awards.

 

In de horeca blijft de situatie echter wel moeilijk: ondanks een warme zomer viel de verkoop er in juli en augustus met 2,7% terug ten opzichte van een jaar eerder, toen er ook al een daling was van 10%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top