Bieze Food Groep neemt Nikita over | RetailDetail

Bieze Food Groep neemt Nikita over

Bieze Food Groep neemt Nikita over

De producent van salades en sauzen Nikita uit Herk-de-Stad komt in Nederlandse handen. Bieze Food Groep koopt het bedrijf over van de Ierse zuivelholding Irish Dairy Board.

Huismerkenproducent

Nikita maakt verse salades, sauzen en aperitiefhapjes onder de merknamen De Korenbloem, Maître Olivier en Kesteloot. Maar 80% van de productie gebeurt wel in opdracht van retailers. Zo levert Nikita onder meer aan Aldi, Carrefour, Cactus, Colruyt, Cora, Delhaize, Laurus, Leclerc, Makro en Match. Ook bij Albert Heijn en Auchan liggen de producten van Nikita onder huismerknaam in de rekken.

Voor klanten verandert er niets

“Door deze overname is Nikita nog beter in staat om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten,” zegt algemeen directeur Luc Van Schaeybroeck van Nikita. “In organisatorisch opzicht zal de bedrijfsvoering van Nikita overigens geen wijzigingen ondergaan. Nikita zal onder hetzelfde management, als stand-alone, blijven opereren. Dus ook de contactpersonen, het btw-nummer, de telefoonnummers enz. blijven dezelfde in de toekomst.”

Benelux-topper

Bieze Food Groep uit het Nederlandse Nijkerk is één van de belangrijkste leveranciers van voeding in de Benelux. Het uitgebreide gamma bevat onder meer salades en sauzen, rauwkost en fruitsalades, kruidenmelanges, zuivelproducten en desserts, vlees-in-sausproducten en kant en klaarmaaltijdcomponenten, haring en visproducten, dag- en koelverse aardappelen alsook aardappelspecialiteiten. Bieze Food Groep heeft een omzet van circa 150 miljoen euro en telt zo’n 500 medewerkers.
 

De producent van salades en sauzen Nikita uit Herk-de-Stad komt in Nederlandse handen. Bieze Food Groep koopt het bedrijf over van de Ierse zuivelholding Irish Dairy Board.

Huismerkenproducent

Nikita maakt verse salades, sauzen en aperitiefhapjes onder de merknamen De Korenbloem, Maître Olivier en Kesteloot. Maar 80% van de productie gebeurt wel in opdracht van retailers. Zo levert Nikita onder meer aan Aldi, Carrefour, Cactus, Colruyt, Cora, Delhaize, Laurus, Leclerc, Makro en Match. Ook bij Albert Heijn en Auchan liggen de producten van Nikita onder huismerknaam in de rekken.

Voor klanten verandert er niets

“Door deze overname is Nikita nog beter in staat om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten,” zegt algemeen directeur Luc Van Schaeybroeck van Nikita. “In organisatorisch opzicht zal de bedrijfsvoering van Nikita overigens geen wijzigingen ondergaan. Nikita zal onder hetzelfde management, als stand-alone, blijven opereren. Dus ook de contactpersonen, het btw-nummer, de telefoonnummers enz. blijven dezelfde in de toekomst.”

Benelux-topper

Bieze Food Groep uit het Nederlandse Nijkerk is één van de belangrijkste leveranciers van voeding in de Benelux. Het uitgebreide gamma bevat onder meer salades en sauzen, rauwkost en fruitsalades, kruidenmelanges, zuivelproducten en desserts, vlees-in-sausproducten en kant en klaarmaaltijdcomponenten, haring en visproducten, dag- en koelverse aardappelen alsook aardappelspecialiteiten. Bieze Food Groep heeft een omzet van circa 150 miljoen euro en telt zo’n 500 medewerkers.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!