Bieze Food Groep neemt Nikita over

Bieze Food Groep neemt Nikita over

De producent van salades en sauzen Nikita uit Herk-de-Stad komt in Nederlandse handen. Bieze Food Groep koopt het bedrijf over van de Ierse zuivelholding Irish Dairy Board.

Huismerkenproducent

Nikita maakt verse salades, sauzen en aperitiefhapjes onder de merknamen De Korenbloem, Maître Olivier en Kesteloot. Maar 80% van de productie gebeurt wel in opdracht van retailers. Zo levert Nikita onder meer aan Aldi, Carrefour, Cactus, Colruyt, Cora, Delhaize, Laurus, Leclerc, Makro en Match. Ook bij Albert Heijn en Auchan liggen de producten van Nikita onder huismerknaam in de rekken.

Voor klanten verandert er niets

“Door deze overname is Nikita nog beter in staat om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten,” zegt algemeen directeur Luc Van Schaeybroeck van Nikita. “In organisatorisch opzicht zal de bedrijfsvoering van Nikita overigens geen wijzigingen ondergaan. Nikita zal onder hetzelfde management, als stand-alone, blijven opereren. Dus ook de contactpersonen, het btw-nummer, de telefoonnummers enz. blijven dezelfde in de toekomst.”

Benelux-topper

Bieze Food Groep uit het Nederlandse Nijkerk is één van de belangrijkste leveranciers van voeding in de Benelux. Het uitgebreide gamma bevat onder meer salades en sauzen, rauwkost en fruitsalades, kruidenmelanges, zuivelproducten en desserts, vlees-in-sausproducten en kant en klaarmaaltijdcomponenten, haring en visproducten, dag- en koelverse aardappelen alsook aardappelspecialiteiten. Bieze Food Groep heeft een omzet van circa 150 miljoen euro en telt zo’n 500 medewerkers.
 

De producent van salades en sauzen Nikita uit Herk-de-Stad komt in Nederlandse handen. Bieze Food Groep koopt het bedrijf over van de Ierse zuivelholding Irish Dairy Board.

Huismerkenproducent

Nikita maakt verse salades, sauzen en aperitiefhapjes onder de merknamen De Korenbloem, Maître Olivier en Kesteloot. Maar 80% van de productie gebeurt wel in opdracht van retailers. Zo levert Nikita onder meer aan Aldi, Carrefour, Cactus, Colruyt, Cora, Delhaize, Laurus, Leclerc, Makro en Match. Ook bij Albert Heijn en Auchan liggen de producten van Nikita onder huismerknaam in de rekken.

Voor klanten verandert er niets

“Door deze overname is Nikita nog beter in staat om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten,” zegt algemeen directeur Luc Van Schaeybroeck van Nikita. “In organisatorisch opzicht zal de bedrijfsvoering van Nikita overigens geen wijzigingen ondergaan. Nikita zal onder hetzelfde management, als stand-alone, blijven opereren. Dus ook de contactpersonen, het btw-nummer, de telefoonnummers enz. blijven dezelfde in de toekomst.”

Benelux-topper

Bieze Food Groep uit het Nederlandse Nijkerk is één van de belangrijkste leveranciers van voeding in de Benelux. Het uitgebreide gamma bevat onder meer salades en sauzen, rauwkost en fruitsalades, kruidenmelanges, zuivelproducten en desserts, vlees-in-sausproducten en kant en klaarmaaltijdcomponenten, haring en visproducten, dag- en koelverse aardappelen alsook aardappelspecialiteiten. Bieze Food Groep heeft een omzet van circa 150 miljoen euro en telt zo’n 500 medewerkers.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top