Bieze Food Groep neemt Nikita over

Bieze Food Groep neemt Nikita over

De producent van salades en sauzen Nikita uit Herk-de-Stad komt in Nederlandse handen. Bieze Food Groep koopt het bedrijf over van de Ierse zuivelholding Irish Dairy Board.

Huismerkenproducent

Nikita maakt verse salades, sauzen en aperitiefhapjes onder de merknamen De Korenbloem, Maître Olivier en Kesteloot. Maar 80% van de productie gebeurt wel in opdracht van retailers. Zo levert Nikita onder meer aan Aldi, Carrefour, Cactus, Colruyt, Cora, Delhaize, Laurus, Leclerc, Makro en Match. Ook bij Albert Heijn en Auchan liggen de producten van Nikita onder huismerknaam in de rekken.

Voor klanten verandert er niets

“Door deze overname is Nikita nog beter in staat om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten,” zegt algemeen directeur Luc Van Schaeybroeck van Nikita. “In organisatorisch opzicht zal de bedrijfsvoering van Nikita overigens geen wijzigingen ondergaan. Nikita zal onder hetzelfde management, als stand-alone, blijven opereren. Dus ook de contactpersonen, het btw-nummer, de telefoonnummers enz. blijven dezelfde in de toekomst.”

Benelux-topper

Bieze Food Groep uit het Nederlandse Nijkerk is één van de belangrijkste leveranciers van voeding in de Benelux. Het uitgebreide gamma bevat onder meer salades en sauzen, rauwkost en fruitsalades, kruidenmelanges, zuivelproducten en desserts, vlees-in-sausproducten en kant en klaarmaaltijdcomponenten, haring en visproducten, dag- en koelverse aardappelen alsook aardappelspecialiteiten. Bieze Food Groep heeft een omzet van circa 150 miljoen euro en telt zo’n 500 medewerkers.
 

De producent van salades en sauzen Nikita uit Herk-de-Stad komt in Nederlandse handen. Bieze Food Groep koopt het bedrijf over van de Ierse zuivelholding Irish Dairy Board.

Huismerkenproducent

Nikita maakt verse salades, sauzen en aperitiefhapjes onder de merknamen De Korenbloem, Maître Olivier en Kesteloot. Maar 80% van de productie gebeurt wel in opdracht van retailers. Zo levert Nikita onder meer aan Aldi, Carrefour, Cactus, Colruyt, Cora, Delhaize, Laurus, Leclerc, Makro en Match. Ook bij Albert Heijn en Auchan liggen de producten van Nikita onder huismerknaam in de rekken.

Voor klanten verandert er niets

“Door deze overname is Nikita nog beter in staat om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten,” zegt algemeen directeur Luc Van Schaeybroeck van Nikita. “In organisatorisch opzicht zal de bedrijfsvoering van Nikita overigens geen wijzigingen ondergaan. Nikita zal onder hetzelfde management, als stand-alone, blijven opereren. Dus ook de contactpersonen, het btw-nummer, de telefoonnummers enz. blijven dezelfde in de toekomst.”

Benelux-topper

Bieze Food Groep uit het Nederlandse Nijkerk is één van de belangrijkste leveranciers van voeding in de Benelux. Het uitgebreide gamma bevat onder meer salades en sauzen, rauwkost en fruitsalades, kruidenmelanges, zuivelproducten en desserts, vlees-in-sausproducten en kant en klaarmaaltijdcomponenten, haring en visproducten, dag- en koelverse aardappelen alsook aardappelspecialiteiten. Bieze Food Groep heeft een omzet van circa 150 miljoen euro en telt zo’n 500 medewerkers.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top