Bio-Planet genomineerd voor Bio Award | RetailDetail

Bio-Planet genomineerd voor Bio Award

Bio-Planet genomineerd voor Bio Award

Elk jaar reikt BioForum de Bio Award uit aan iemand uit de biosector die zich het voorbije jaar bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt. Thema dit jaar is “Maakte u het verschil in 2010?”. Vijf genomineerden maken kans op de Award, die op 4 juni eerstkomende wordt uitgereikt.

Lage-energiewinkel

Bio-Planet, de biosupermarkt van Colruyt, verdient volgens de jury – onder voorzitterschap van Olivier Marquet, managing director van Triodos bank – een nominatie omwille van de aandacht voor duurzaamheid bij de bouw van zijn nieuwe winkel in Leuven, meteen de eerste lage-energiewinkel van België. Op het vlak van isolatie voldoet de vestiging aan de normen voor een passiefwinkel, terwijl de supermarkt ook zuinig omspringt met elektriciteit en verwarming. Het elektriciteitsverbruik zou voor 90% worden gedekt door de zonnepanelen op het dak van de supermarkt.

Nog 4 kandidaten

Voor de Bio Award moet de Bio-Planet van Leuven de concurrentie aangaan met deze vier genomineerden:

 

- Delight, een totaalconcept van Bio Brugs Ommeland, levert biogroenten en -fruit aan winkeliers en restaurants in West- en Oost-Vlaanderen, aan het biologische restaurant De Postelein, aan een webwinkel en aan een verwerker van tweedekeuzeproducten en oogstoverschotten. De jury loofde vooral de integrale aanpak.

 

- Den Diepen Boomgaard, een bioboerderij annex sociale werkplaats in Grimbergen, slaagt er goed in een ecologische en sociale meerwaarde te realiseren.

 

- Guldenboot, bierproducent van ‘Leireken’, verdient de nominatie omdat hij de biologische boodschap overdraagt naar een minder voor de hand liggende sector.

 

- De Groene Waaier, een project rond ecologische voeding, wegens zijn innovatieve karakter.

 

Elk jaar reikt BioForum de Bio Award uit aan iemand uit de biosector die zich het voorbije jaar bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt. Thema dit jaar is “Maakte u het verschil in 2010?”. Vijf genomineerden maken kans op de Award, die op 4 juni eerstkomende wordt uitgereikt.

Lage-energiewinkel

Bio-Planet, de biosupermarkt van Colruyt, verdient volgens de jury – onder voorzitterschap van Olivier Marquet, managing director van Triodos bank – een nominatie omwille van de aandacht voor duurzaamheid bij de bouw van zijn nieuwe winkel in Leuven, meteen de eerste lage-energiewinkel van België. Op het vlak van isolatie voldoet de vestiging aan de normen voor een passiefwinkel, terwijl de supermarkt ook zuinig omspringt met elektriciteit en verwarming. Het elektriciteitsverbruik zou voor 90% worden gedekt door de zonnepanelen op het dak van de supermarkt.

Nog 4 kandidaten

Voor de Bio Award moet de Bio-Planet van Leuven de concurrentie aangaan met deze vier genomineerden:

 

- Delight, een totaalconcept van Bio Brugs Ommeland, levert biogroenten en -fruit aan winkeliers en restaurants in West- en Oost-Vlaanderen, aan het biologische restaurant De Postelein, aan een webwinkel en aan een verwerker van tweedekeuzeproducten en oogstoverschotten. De jury loofde vooral de integrale aanpak.

 

- Den Diepen Boomgaard, een bioboerderij annex sociale werkplaats in Grimbergen, slaagt er goed in een ecologische en sociale meerwaarde te realiseren.

 

- Guldenboot, bierproducent van ‘Leireken’, verdient de nominatie omdat hij de biologische boodschap overdraagt naar een minder voor de hand liggende sector.

 

- De Groene Waaier, een project rond ecologische voeding, wegens zijn innovatieve karakter.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.