Bio-Planet verkoopt nu ook producten met insecten | RetailDetail

Bio-Planet verkoopt nu ook producten met insecten

Bio-Planet verkoopt nu ook producten met insecten

Winkelketen Bio-Planet gaat voortaan ook producten verkopen die werden vervaardigd uit krekels, sprinkhanen en buffalowormen. De biosupermarkt van de Colruyt Group wil zo een duurzaam alternatief aanbieden.

Cricket Croquette

Bio-Planet testte eerst wel uitvoerig bij een groep klanten of die bereid waren om producten met insecten te kopen. Toen dat het geval bleek te zijn, werd bij Bio-Planet besloten om alvast te starten met een assortiment van drie producten.


De Cricket Croquette is daarbij vergelijkbaar met een garnaalkroket, maar heeft krekels als vulling meegekregen. De Red Bug Balls bevatten dan weer sprinkhanen, rode bieten en kruiden. De Green Bug Balls bestaan uit buffalowormen, erwten en kruiden.


Het aanbod werd ontwikkeld in samenwerking met David Creëlle, die samen met Liesbet Minne het eerste instectenrestaurant opende in Gent. "Nu bijna twee jaar later liggen de eerste insectenproducten bij Bio-Planet. Een logische keuze. Bio-Planet is toonaangevend als het over ecologie en duurzaamheid gaat. Op de insecten na, zijn alle ingrediënten puur biologisch. De productie gebeurt door mijzelf, op een ambachtelijke en kleinschalige manier", zegt hij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.