Blankenbergse Carrefour Market heropend | RetailDetail

Blankenbergse Carrefour Market heropend

Blankenbergse Carrefour Market heropend

Na een verbouwing van bijna negen maanden is de Carrefour Market in Blankenberge opnieuw opengegaan. De nieuwbouw pakt uit met het nieuwe supermarktconcept, een verbreed productassortiment en ruimere openingsuren.

Bredere gangen, ruime versmarkt

Begin september 2014 ging de Carrefour Market in de Kerkstraat in Blankenberge dicht, maar gisteren heropende de volledig nieuw gebouwde zaak opnieuw de deuren. De bredere gangen, een logisch en handig winkelparcours, vernieuwde verlichting en zachte kleuren moeten zorgen voor een aangename sfeer in de 840 m² grote winkel, die meteen volledig werd uitgerust met elektronische prijsaanduidingen.

 

De fonkelnieuwe Carrefour Market pakt ook uit met een ruime versmarkt met een mooi assortiment verse voeding en bakkerijproducten. Het vernieuwde winkelconcept wil zo een antwoord bieden op de grotere nadruk die consumenten nu leggen op versheid, kwaliteit en authentieke smaken. Daarvoor gaat de winkel ook samenwerken met lokale producenten.

 

Zelfstandig uitbater Dominique Nuytten verruimde meteen ook de openingsuren: de zaak is voortaan elke dag open, ook op zondag, van 8 uur 's ochtends tot 19 uur 's avonds. Daartoe rekruteerde hij vier nieuwe medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.