Blijft Cara Pils dan toch bestaan? | RetailDetail

Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

De plannen van Colruyt om de naam van Cara Pils in te ruilen voor die van huismerk Everyday, stuiten op hevig protest bij de fans van het pilsbier.

Cara Pils wordt Everyday...

Meer dan 2.700 handtekeningen op de petitie "Neen! Geen Everyday, wij willen Cara Pils", dik 7.500 'likes' op de Facebookpagina "Tegen de naamsverandering van Cara Pils" en tientallen berichten op Twitter onder het motto "Save Cara": de geplande naamsverandering van Cara Pils in Everyday lijkt heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten.

 

"Cara Pils heeft een zekere hippe marginale status", zegt marketingspecialist Stef Verbeeck in "De ochtend" op Radio 1. "We koppelen het aan bepaalde verhalen die een link hebben naar nostalgische momenten uit ons leven, bijvoorbeeld onze studententijd. Hoe meer we een merk gaan koppelen aan persoonlijke zaken, hoe leuker we dat merk gaan vinden."

 

"Dit protest negeren zou zeer onverstandig zijn", gaat Verbeeck verder. Zo denkt ook marketingprofessor Gino Van Ossel (Vlerick Management School) erover in Het Nieuwsblad: "De beslissing terugdraaien zou heel verstandig zijn. Cara heeft een soort cultstatus gekregen, als anti-establishmentpils. Daardoor is het bij Colruyt zelf al de meest verkochte pils in blik."

 

...of toch (nog) niet?

Colruyt zelf benadrukt dat de knoop nog niet is doorgehakt: "Het logo van Everyday staat nu al op het blikje", reageert woordvoerder Jan Derom. "Net als bij de andere producten van Everyday was het de bedoeling om de verpakking te veranderen, zodat alles duidelijk herkenbaar onder de vlag van Everyday komt."

 

"Maar nu we zien hoe de verandering van Cara Pils leeft bij de klanten, moeten we het blikje misschien houden zoals het is", vervolgt Derom. "Of de klanten mee laten beslissen hoe het nieuwe blik eruit zal zien. Over de vernieuwing van Cara is in elk geval nog niet definitief beslist."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!