Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

De plannen van Colruyt om de naam van Cara Pils in te ruilen voor die van huismerk Everyday, stuiten op hevig protest bij de fans van het pilsbier.

Cara Pils wordt Everyday...

Meer dan 2.700 handtekeningen op de petitie "Neen! Geen Everyday, wij willen Cara Pils", dik 7.500 'likes' op de Facebookpagina "Tegen de naamsverandering van Cara Pils" en tientallen berichten op Twitter onder het motto "Save Cara": de geplande naamsverandering van Cara Pils in Everyday lijkt heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten.

 

"Cara Pils heeft een zekere hippe marginale status", zegt marketingspecialist Stef Verbeeck in "De ochtend" op Radio 1. "We koppelen het aan bepaalde verhalen die een link hebben naar nostalgische momenten uit ons leven, bijvoorbeeld onze studententijd. Hoe meer we een merk gaan koppelen aan persoonlijke zaken, hoe leuker we dat merk gaan vinden."

 

"Dit protest negeren zou zeer onverstandig zijn", gaat Verbeeck verder. Zo denkt ook marketingprofessor Gino Van Ossel (Vlerick Management School) erover in Het Nieuwsblad: "De beslissing terugdraaien zou heel verstandig zijn. Cara heeft een soort cultstatus gekregen, als anti-establishmentpils. Daardoor is het bij Colruyt zelf al de meest verkochte pils in blik."

 

...of toch (nog) niet?

Colruyt zelf benadrukt dat de knoop nog niet is doorgehakt: "Het logo van Everyday staat nu al op het blikje", reageert woordvoerder Jan Derom. "Net als bij de andere producten van Everyday was het de bedoeling om de verpakking te veranderen, zodat alles duidelijk herkenbaar onder de vlag van Everyday komt."

 

"Maar nu we zien hoe de verandering van Cara Pils leeft bij de klanten, moeten we het blikje misschien houden zoals het is", vervolgt Derom. "Of de klanten mee laten beslissen hoe het nieuwe blik eruit zal zien. Over de vernieuwing van Cara is in elk geval nog niet definitief beslist."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Back to top