Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

De plannen van Colruyt om de naam van Cara Pils in te ruilen voor die van huismerk Everyday, stuiten op hevig protest bij de fans van het pilsbier.

Cara Pils wordt Everyday...

Meer dan 2.700 handtekeningen op de petitie "Neen! Geen Everyday, wij willen Cara Pils", dik 7.500 'likes' op de Facebookpagina "Tegen de naamsverandering van Cara Pils" en tientallen berichten op Twitter onder het motto "Save Cara": de geplande naamsverandering van Cara Pils in Everyday lijkt heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten.

 

"Cara Pils heeft een zekere hippe marginale status", zegt marketingspecialist Stef Verbeeck in "De ochtend" op Radio 1. "We koppelen het aan bepaalde verhalen die een link hebben naar nostalgische momenten uit ons leven, bijvoorbeeld onze studententijd. Hoe meer we een merk gaan koppelen aan persoonlijke zaken, hoe leuker we dat merk gaan vinden."

 

"Dit protest negeren zou zeer onverstandig zijn", gaat Verbeeck verder. Zo denkt ook marketingprofessor Gino Van Ossel (Vlerick Management School) erover in Het Nieuwsblad: "De beslissing terugdraaien zou heel verstandig zijn. Cara heeft een soort cultstatus gekregen, als anti-establishmentpils. Daardoor is het bij Colruyt zelf al de meest verkochte pils in blik."

 

...of toch (nog) niet?

Colruyt zelf benadrukt dat de knoop nog niet is doorgehakt: "Het logo van Everyday staat nu al op het blikje", reageert woordvoerder Jan Derom. "Net als bij de andere producten van Everyday was het de bedoeling om de verpakking te veranderen, zodat alles duidelijk herkenbaar onder de vlag van Everyday komt."

 

"Maar nu we zien hoe de verandering van Cara Pils leeft bij de klanten, moeten we het blikje misschien houden zoals het is", vervolgt Derom. "Of de klanten mee laten beslissen hoe het nieuwe blik eruit zal zien. Over de vernieuwing van Cara is in elk geval nog niet definitief beslist."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top