Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

Blijft Cara Pils dan toch bestaan?

De plannen van Colruyt om de naam van Cara Pils in te ruilen voor die van huismerk Everyday, stuiten op hevig protest bij de fans van het pilsbier.

Cara Pils wordt Everyday...

Meer dan 2.700 handtekeningen op de petitie "Neen! Geen Everyday, wij willen Cara Pils", dik 7.500 'likes' op de Facebookpagina "Tegen de naamsverandering van Cara Pils" en tientallen berichten op Twitter onder het motto "Save Cara": de geplande naamsverandering van Cara Pils in Everyday lijkt heel wat mensen in het verkeerde keelgat geschoten.

 

"Cara Pils heeft een zekere hippe marginale status", zegt marketingspecialist Stef Verbeeck in "De ochtend" op Radio 1. "We koppelen het aan bepaalde verhalen die een link hebben naar nostalgische momenten uit ons leven, bijvoorbeeld onze studententijd. Hoe meer we een merk gaan koppelen aan persoonlijke zaken, hoe leuker we dat merk gaan vinden."

 

"Dit protest negeren zou zeer onverstandig zijn", gaat Verbeeck verder. Zo denkt ook marketingprofessor Gino Van Ossel (Vlerick Management School) erover in Het Nieuwsblad: "De beslissing terugdraaien zou heel verstandig zijn. Cara heeft een soort cultstatus gekregen, als anti-establishmentpils. Daardoor is het bij Colruyt zelf al de meest verkochte pils in blik."

 

...of toch (nog) niet?

Colruyt zelf benadrukt dat de knoop nog niet is doorgehakt: "Het logo van Everyday staat nu al op het blikje", reageert woordvoerder Jan Derom. "Net als bij de andere producten van Everyday was het de bedoeling om de verpakking te veranderen, zodat alles duidelijk herkenbaar onder de vlag van Everyday komt."

 

"Maar nu we zien hoe de verandering van Cara Pils leeft bij de klanten, moeten we het blikje misschien houden zoals het is", vervolgt Derom. "Of de klanten mee laten beslissen hoe het nieuwe blik eruit zal zien. Over de vernieuwing van Cara is in elk geval nog niet definitief beslist."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top