BNL Food is failliet | RetailDetail

BNL Food is failliet

BNL Food is failliet

BNL Food uit Bastenaken heeft het faillissement aangevraagd. Het moederbedrijf van Belovo, dat de cholesterolarme eieren Columbus verkoopt, zat al enkele jaren in moeilijkheden.

Grote investeringen

In 2009 investeerde BNL Food zeven miljoen euro in nieuwe technologie voor het ontleden van fosfolipiden uit eieren. Die technologie was echter nooit rendabel en stortte zit het bedrijf in de problemen. Eind vorig jaar wilde het Chinese Huatai nog in de groep stappen en verder investeren, maar de grootste aandeelhouder ING, die 33 procent van de aandelen in handen heeft, wilde daar niet aan meewerken.

 

Het gerechtelijk akkoord dat BNL moest aanvragen, is ondertussen verlopen en dus heeft het bedrijf de boeken moeten neerleggen. Bij BNL Food werkten 53 werknemers en het bedrijf was goed voor een omzet van ongeveer 10 miljoen euro. Het is nog niet geweten of er een mogelijke overnemer is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.