Boerenbond protesteert tegen "te strenge" reguleringen EU

Boerenbond protesteert tegen "te strenge" reguleringen EU

De Boerenbond is gestart met een campagne 'Stop de waanzin – boeren eisen volwaardige toekomst', waarin de organisatie onder andere de steeds strengere regels van de Europese Unie aankaart.

Vergroeningspolitiek

Volgens de Boerenbond wordt het immers steeds moeilijker om een rendabel bedrijf te runnen. "We willen de burger alarmeren over de gevolgen van de vergroeningspolitiek die vandaag over het platteland raast", stelt de Boerenbond, "een politiek die zonder onderscheid van grootte of aard honderden bedrijven elke toekomst dreigt te ontnemen."

 

De affiches rond de actie zullen de komende weken overal in het straatbeeld opduiken, maar er komen ook grotere acties. Zo zullen de boeren gebruik maken van de voorjaarklassiekers in het wielrennen om langs het parcours hun ongenoegen te uiten over de gang van zaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top