Bonduelle zag in het eerste kwartaal van zijn boekjaar 2025–2026 (juli, augustus en september) zijn omzet licht dalen tot 519,8 miljoen euro. De groep spreekt van prestaties in lijn met vorig jaar, in een volatiele markt met zwakke consumentenvraag.
Slecht weer kost omzet
De omzetdaling van 2,1% (0,5% op vergelijkbare basis) is wel exclusief de verkoop van de verpakte saladeactiviteiten in Duitsland en Frankrijk. In Europa, veruit de belangrijkste markt voor Bonduelle, daalde zowel de gerapporteerde omzet als die op vergelijkbare basis met 2%. De groentenverwerker wijt die daling vooral aan het slechte zomerweer.
In de zone buiten Europa (goed voor een derde van de totale omzet) daalde de omzet zelfs met 2,3% (maar steeg die wel met 1,9% op vergelijkbare basis). Die groei kwam er deels dankzij de Verenigde Staten, vooral in maaltijdoplossingen, en werd behaald ondanks afnemende consumptie door aanhoudende inflatiedruk.
Bonduelle bevestigt verder de doelstelling voor het bedrijfsresultaat over het hele boekjaar 2025–2026. Het bedrijf blijft wel voorzichtig over de consumentenmarkten, gezien de instabiele situatie op de wereldmarkt.


