Boni Selection Bio vervangt Bio-Time

Boni Selection Bio vervangt Bio-Time

Het biologische huismerk Bio-Time wordt bij Colruyt vervangen door Boni Selection Bio. Alle 250 producten worden de komende periode omgevormd en zullen geleidelijk in de winkelrekken komen te liggen.

Gecertificeerd bio

De nieuwe verpakkingen tonen een frisgroene kleur, met het logo van Boni Selection en in duidelijke letters het woord bio. "Boni Selection Bio staat voor een basisassortiment van 250 gegarandeerd biologische producten die 100% gecertificeerd zijn door het Europese biolabel", schrijft Colruyt.


De vervanging van het merk maakt deel uit van de vereenvoudiging van het merkenassortiment bij Colruyt. Sinds 2013 is Boni Selection het overkoepelende merk voor een vijftigtal oude huismerken van de supermarktketen. Daarnaast heeft Colruyt ook nog het budgetlabel Everyday. Samen met de nationale merken vormen zij nu drie duidelijke lagen binnen het assortiment van Colruyt.


De producten van Boni Selection Bio zijn te verkrijgen bij Colruyt, Okay, Bio-Planet en de aangesloten winkels van Spar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen zeventig banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Back to top