Boni Selection Bio vervangt Bio-Time | RetailDetail

Boni Selection Bio vervangt Bio-Time

Boni Selection Bio vervangt Bio-Time

Het biologische huismerk Bio-Time wordt bij Colruyt vervangen door Boni Selection Bio. Alle 250 producten worden de komende periode omgevormd en zullen geleidelijk in de winkelrekken komen te liggen.

Gecertificeerd bio

De nieuwe verpakkingen tonen een frisgroene kleur, met het logo van Boni Selection en in duidelijke letters het woord bio. "Boni Selection Bio staat voor een basisassortiment van 250 gegarandeerd biologische producten die 100% gecertificeerd zijn door het Europese biolabel", schrijft Colruyt.


De vervanging van het merk maakt deel uit van de vereenvoudiging van het merkenassortiment bij Colruyt. Sinds 2013 is Boni Selection het overkoepelende merk voor een vijftigtal oude huismerken van de supermarktketen. Daarnaast heeft Colruyt ook nog het budgetlabel Everyday. Samen met de nationale merken vormen zij nu drie duidelijke lagen binnen het assortiment van Colruyt.


De producten van Boni Selection Bio zijn te verkrijgen bij Colruyt, Okay, Bio-Planet en de aangesloten winkels van Spar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.