Bouw zevende Metro in ons land van start | RetailDetail

Bouw zevende Metro in ons land van start

Bouw zevende Metro in ons land van start

De grondwerken voor de nieuwe Metro-vestiging – de zevende in ons land - zijn van start gegaan in Sint-Katelijne-Waver bij Mechelen. De nieuwe zelfbedieningsgroothandel moet opengaan in maart 2013.

"Optimaal bereikbaar" filiaal van 2453 m²

Na Hasselt, Wevelgem, Antwerpen, Brussel, Luik en Evergem (die vestiging voor de regio Gent opende in juni) krijgt Metro Cash & Carry Belgium er in maart volgend jaar dus een vestiging bij in Sint-Katelijne-Waver. Daarmee komt de groep naar eigen zeggen "tegemoet aan de noden van de horeca-professionals en handelaars uit de omgeving van Mechelen en Lier". 

 

Metro wil voor alle horeca-professionals namelijk "optimaal bereikbaar zijn zodat ze nooit langer dan een half uur onderweg zijn, wat een belangrijk aspect is om de koudeketen na aankoop te kunnen garanderen."  De nieuwe Metro-winkel zal dan ook verrijzen aan de Mechelsesteenweg in Sint-Katelijne-Waver, vlakbij de ring rond Mechelen. Het filiaal zal 2.453 m² winkeloppervlakte tellen en voorzien worden van parkeergelegenheid voor zo’n 130 voertuigen.

 

Jobdag op 18 september

De komst van Metro is meteen ook goed nieuws voor de arbeidsmarkt in de streek. Het bedrijf zoekt zo'n 35 nieuwe medewerkers met uiteenlopende profielen, zowel pas afgestudeerden als ervaren managers.

 

Op 18 september 2012 organiseert Metro daartoe een "all-in-one jobdag" volgens het beproefde recept: eerst een bedrijfspresentatie in de bus die de kandidaten komt oppikken bij het Tivoli-kasteel in Mechelen, dan een bedrijfsbezoek aan een vestiging van Metro en - voor wie het dan nog altijd ziet zitten - al meteen een eerste gesprek van een tiental minuten.

 

Zeven Metro's, zes Makro's

Metro opende in 1964 zijn allereerste zelfbedieningsgroothandel in Duitsland. In 2003 kwam de groep ook naar ons land met zijn formule, die exclusief voorbehouden is voor horeca-professionals en handelaars. Met de opening van Sint-Katelijne-Waver komt het totale aantal Metro-vestigingen in België op zeven.

 

Metro Cash & Carry, dat ook nog de zes Makro's in ons land uitbaat, behoort tot de Metro Group, de op twee na grootste winkelketen ter wereld

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.