Lidl installeert tegen het einde van dit jaar pakjesautomaten van bpost bij bijna al zijn Belgische supermarkten. Zo wil de keten een betere service bieden aan zijn klanten.
Klant wil combineren
Waar eind 2019 nog maar zes Lidl-vestigingen een afhaalpunt hadden, zullen dat er tegen eind 2025 240 zijn, goed voor 80% van de Lidl-winkels. Laurens Himpe van bpost geeft uitleg: “Dit jaar werden al 451.000 pakjes geleverd via bbox-automaten bij Lidl, waarvan meer dan 7.000 via de Lidl-webshop.” De samenwerking breidt nu stevig uit: een tiende van alle pakjesautomaten zal straks bij een Lidl te vinden zijn.
Volgens een enquête (van bpost zelf) wil 62% van de respondenten hun dagelijkse boodschappen combineren met het versturen of ophalen van pakjes. 73% van de deelnemers aan dezelfde studie beschouwt de supermarkt als “de beste locatie” voor zo’n automaat. “Door de krachten te bundelen, maken Lidl en bpost ‘one-stop shopping’ mogelijk”, aldus de bedrijven.


