BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Welke snoodaard heeft het gedaan?

28/04/2017

Dat je ook anoniem een winkel kunt overnemen, bleek deze week. Vindt u dat ook zo vreemd? Lang zal het niet duren, hoor. Voor de opheldering van al uw mysteries is er immers één adres: het vrijdagse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016

28/04/2017

Voedingsbedrijf Dr. Oetker heeft in 2016 een lichte omzetstijging gekend van 1,6% Vooral in de eigen thuismarkt Duitsland kende het bedrijf een mooie groei, en die markt is goed voor bijna de helft van de omzet.

Dalende omzetten bij driekwart Franse Hypermarkten Carrefour

28/04/2017

Het is al een tijdje duidelijk dat de Hypermarkten van Carrefour niet de beste resultaten kunnen voorleggen, maar wanneer de cijfers in detail bekeken worden, blijkt pas echt de ravage: 73% van de filialen zag zijn omzet dalen.

Carrefour Easy gaat voor snel en vers

28/04/2017

Vorig jaar lanceerde Carrefour in ons land een vierde winkelformule naast Market, Express Hyper. Easy situeert zich qua formaat en aanbod tussen een Market en een Express. Werner Verhoeven mocht in Battel (bij Mechelen) als testwinkel fungeren.

Zo zien studenten de toekomst van de supermarkt

27/04/2017

Digitale diensten maken een bezoek aan de supermarkt efficiënter, gebruiksvriendelijker en inspirerender, als je het aan jongeren vraagt. Supermarkten laten ook veel kansen liggen op sociale media, vinden ze.

Colruyt Group investeert in nieuwe appelsoorten

27/04/2017

Omdat er nood is aan duurzame en smaakvolle appels van eigen bodem, neemt Colruyt Group in samenwerking met lokale appeltelers het voortouw om twee nieuwe varianten op de markt te brengen. 

Back to top