BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt. | RetailDetail

BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.