BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Seven Eleven opent winkel zonder personeel in Korea

18/05/2017

Seven Eleven, de keten van kleine supermarkten, heeft in Zuid-Korea een winkel geopend zonder personeel. De winkel is te vinden in de Lotte World Tower in Seoul en maakt gebruikt van biometrische verificatie bij de betalingen.

Belg nieuw hoofd AB InBev in India

18/05/2017

Brouwer AB InBev heeft de Belg Ben Verhaert aangesteld als het nieuwe hoofd van zijn activiteiten in India. Hij vervangt daar Pedro Aidar. Verhaert was de voorbije jaren aan de slag als Business Unit President voor Frankrijk, Italië en Spanje.

Top Brands verkoopt Franse Pizza Hut-afhaalpunten

18/05/2017

De Poolse groep AmRest Holdings heeft de franchise over de afhaalpunten en leverdiensten van Pizza Hut in Frankrijk overgenomen van de Belgische groep Top Brands. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Analisten zetten Aldi op nummer twee in 2020

17/05/2017

Volgens een analyse van LZ Retailytics zal de Duitse discounter Aldi tegen 2020 het tweede grootste supermarktbedrijf zijn in Europa en grote merken als Carrefour, Tesco en Metro achter zich laten.

Amazon en Diageo maken shoppable video’s

17/05/2017

Amazon heeft een samenwerking afgesloten met drankenproducent Diageo rond de productie van enkele 'shoppable' video’s. Daarin worden een aantal cocktails gemaakt op basis van dranken als Captain Morgan en Smirnoff.

Zo verwent Carrefour de klanten in Zemst

17/05/2017

Het hypermarktconcept van Carrefour Belgium blijft evolueren. In Zemst heropende de retailer vanochtend ‘de modernste winkel van Vlaanderen’, met het accent op een comfortabele winkelervaring, duurzaamheid en connectiviteit. 

Back to top