BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

BRIC-landen beheersen weldra de voedingsmarkt.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

De BRIC-landen zullen volgens IGD Retail Analyses, een Brits onderzoeksbureau, tegen 2015 de top vijf bevolken van markten voor voedingsmiddelen. China zal koploper worden, waartoe het vooreerst traditionele leider Verenigde Staten van de troon moet stoten. India prijkt binnenkort op de derde plaats.


De vraag voor voedingsproducten in Brazilië, Rusland, India en China zal ontzettend snel groeien in de komende vier jaar. Al in 2012 zal de Verenigde Staten zijn totnogtoe onbetwiste eerste plaats op de voedingsmarkt moeten afstaan. In China zal in 2015 een omzet van maar liefst 1042 miljard euro aan voeding worden verhandeld. De VS zal een markt van ‘slechts’ 843 miljard euro worden.


Als afzetmarkt voor voeding zal ook Rusland pijlsnel groeien. Uit het Britse onderzoek bleek dat Rusland een verdubbeling, van 194 miljard naar 394 miljard in 2015, zal doormaken. Toch zal het de Indische voedingsmarkt nog voor moeten laten gaan. Anno 2015 zou daar voor 428 miljard euro aan voedsel worden afgenomen. Brazilië eindigt ten slotte volgens IGD Retail Analyses op de vijfde plaats, met een voedingsmarkt ter waarde van 330 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top