Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging

Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging

Nu donderdag opent broodjesketen Point Chaud zijn 45ste vestiging. De gloednieuwe franchisezaak in Louveigne (Sprimont) is 220 m² groot en uitgerust met de modernste technologie.

De Waalse 'Panos'

Op donderdag 11 juni opent Point Chaud zijn 45ste franchiseverkooppunt. Die komt aan de Route de Remouchamps in Louveigne (Sprimont), in de provincie Luik. De 220 m² grote zaak beschikt over een automatisch kassasysteem, een eigen steenoven voor een selectie producten, een led-scherm aan de toonbank om producten en promoties in de kijker te zetten alsook wifi. De zaak is toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit en beschikt over een ruime parking.

 

Point Chaud werd in 1993 opgericht door de Luikenaar Didier Depreay. Een typische winkel is 150 à 250 m² groot. De Waalse broodjesmarktleider haalde vorig jaar nog BNP Paribas Fortis Private Equity aan boord als nieuwe financiële en strategische partner om de groei te versnellen. De keten heeft de ambitie om tegen 2020 zo'n 60 tot 65 broodjeszaken te tellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top