Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging

Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging

Nu donderdag opent broodjesketen Point Chaud zijn 45ste vestiging. De gloednieuwe franchisezaak in Louveigne (Sprimont) is 220 m² groot en uitgerust met de modernste technologie.

De Waalse 'Panos'

Op donderdag 11 juni opent Point Chaud zijn 45ste franchiseverkooppunt. Die komt aan de Route de Remouchamps in Louveigne (Sprimont), in de provincie Luik. De 220 m² grote zaak beschikt over een automatisch kassasysteem, een eigen steenoven voor een selectie producten, een led-scherm aan de toonbank om producten en promoties in de kijker te zetten alsook wifi. De zaak is toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit en beschikt over een ruime parking.

 

Point Chaud werd in 1993 opgericht door de Luikenaar Didier Depreay. Een typische winkel is 150 à 250 m² groot. De Waalse broodjesmarktleider haalde vorig jaar nog BNP Paribas Fortis Private Equity aan boord als nieuwe financiële en strategische partner om de groei te versnellen. De keten heeft de ambitie om tegen 2020 zo'n 60 tot 65 broodjeszaken te tellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top