Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging | RetailDetail

Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging

Broodjesketen Point Chaud opent 45ste vestiging

Nu donderdag opent broodjesketen Point Chaud zijn 45ste vestiging. De gloednieuwe franchisezaak in Louveigne (Sprimont) is 220 m² groot en uitgerust met de modernste technologie.

De Waalse 'Panos'

Op donderdag 11 juni opent Point Chaud zijn 45ste franchiseverkooppunt. Die komt aan de Route de Remouchamps in Louveigne (Sprimont), in de provincie Luik. De 220 m² grote zaak beschikt over een automatisch kassasysteem, een eigen steenoven voor een selectie producten, een led-scherm aan de toonbank om producten en promoties in de kijker te zetten alsook wifi. De zaak is toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit en beschikt over een ruime parking.

 

Point Chaud werd in 1993 opgericht door de Luikenaar Didier Depreay. Een typische winkel is 150 à 250 m² groot. De Waalse broodjesmarktleider haalde vorig jaar nog BNP Paribas Fortis Private Equity aan boord als nieuwe financiële en strategische partner om de groei te versnellen. De keten heeft de ambitie om tegen 2020 zo'n 60 tot 65 broodjeszaken te tellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.