Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar

Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar

Broodzakken van de supermarktketen Carrefour kunnen voortaan veilig op de composthoop worden gegooid. Ze zijn vanaf nu immers volledig recyclebaar, met name omdat ze geen paraffine meer bevatten.

Duurzaam materiaal

De nieuwe broodzakken van Carrefour bestaan volledig uit materiaal van hernieuwbare bronnen. De vezel die wordt gebruikt is PEFC-gecertificeerd, wat wil zeggen dat hij afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen. De broodzakken worden ook minimaal bedrukt met inkt op waterbasis.


De broodzakken zijn daarnaast ook Home Compost-gecertificeerd. Ze mogen dus gewoon bij het compost en het droge materiaal van de zakken zou er zelfs voor zorgen dat de compost een meer evenwichtige samenstelling heeft. De zak mag ook gewoon bij het papier en karton, om zo gerecycleerd te worden.


Carrefour heeft voor de broodzakken een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Die prijs beloont bedrijven die recyclebare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top