Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar

Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar

Broodzakken van de supermarktketen Carrefour kunnen voortaan veilig op de composthoop worden gegooid. Ze zijn vanaf nu immers volledig recyclebaar, met name omdat ze geen paraffine meer bevatten.

Duurzaam materiaal

De nieuwe broodzakken van Carrefour bestaan volledig uit materiaal van hernieuwbare bronnen. De vezel die wordt gebruikt is PEFC-gecertificeerd, wat wil zeggen dat hij afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen. De broodzakken worden ook minimaal bedrukt met inkt op waterbasis.


De broodzakken zijn daarnaast ook Home Compost-gecertificeerd. Ze mogen dus gewoon bij het compost en het droge materiaal van de zakken zou er zelfs voor zorgen dat de compost een meer evenwichtige samenstelling heeft. De zak mag ook gewoon bij het papier en karton, om zo gerecycleerd te worden.


Carrefour heeft voor de broodzakken een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Die prijs beloont bedrijven die recyclebare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top