Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar | RetailDetail

Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar

Broodzakken Carrefour zijn recyclebaar en biologisch afbreekbaar

Broodzakken van de supermarktketen Carrefour kunnen voortaan veilig op de composthoop worden gegooid. Ze zijn vanaf nu immers volledig recyclebaar, met name omdat ze geen paraffine meer bevatten.

Duurzaam materiaal

De nieuwe broodzakken van Carrefour bestaan volledig uit materiaal van hernieuwbare bronnen. De vezel die wordt gebruikt is PEFC-gecertificeerd, wat wil zeggen dat hij afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen. De broodzakken worden ook minimaal bedrukt met inkt op waterbasis.


De broodzakken zijn daarnaast ook Home Compost-gecertificeerd. Ze mogen dus gewoon bij het compost en het droge materiaal van de zakken zou er zelfs voor zorgen dat de compost een meer evenwichtige samenstelling heeft. De zak mag ook gewoon bij het papier en karton, om zo gerecycleerd te worden.


Carrefour heeft voor de broodzakken een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Die prijs beloont bedrijven die recyclebare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.