Budgetslagers overgenomen door Verso Food Group | RetailDetail

Budgetslagers overgenomen door Verso Food Group

Budgetslagers overgenomen door Verso Food Group

De overname van slagerijketen Budgetslager door Verso Food Group is definitief afgerond. Eerder werd al een akkoord bereikt met de aandeelhouders.

Strategische overname

Door de overname komen de 47 slagerijen van Buurtslager, voor het grootste deel in en rond Limburg en allemaal in de buurt van Aldi-vestigingen, in handen van de Antwerpse Verso Food Group. Binnen de groep zullen de Budgetslagers autonoom blijven functioneren.

 

Niettemin zullen volgens de overnemers synergiën kunnen worden gerealiseerd op het vlak van onder andere aankoop, distributie en overhead. “De klant mag zich aan prijsverlagingen verwachten”, klinkt het in het persbericht.

 

Met de overname realiseren de aandeelhouders van de Verso Food groep naar eigen zeggen een belangrijke stap in de uitvoering van hun strategisch plan: “De overgenomen winkels vormen een perfecte geografische aanvulling bij onze 30 bestaande distributiepunten, voornamelijk gevestigd in de provincie Antwerpen. Met een tiental Vleesmeesters bij Aldi heeft Verso Food de nodige knowhow in huis om de discountslagerij in bediening verder te laten groeien.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.