RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour en Showroomprivé stunten met actie samen

icon
Food22 oktober, 2019

Bij Showroomprivé zijn fikse kortingsbonnen voor Carrefour te koop: voor tien euro tikken onlineshoppers een tegoedbon van dertig euro op de kop. Het is de eerste gezamenlijke actie van de twee bedrijven, die gelinkt zijn via aandeelhouderschap.

 

“Al vertrouwd met internetshoppen”

Het platform voor ‘flash sales’ pakt voor het eerst uit met een actie in samenwerking met een foodretailer: momenteel loopt in België een aanbieding voor Carrefour.eu, de webshop van de supermarktketen, waarbij onlineshoppers een waardebon van dertig euro op de kop kunnen tikken. 

 

De bon kost tien euro, wat dus twintig euro aan gratis koopwaar oplevert – als je tenminste voor minimum 75 euro koopt via de website en je bestelling afhaalt via Carrefour Drive of thuis laat leveren. De actie loopt nog tot 11 november, dus erg snel hoeven koopjesjagers deze keer zelfs niet te zijn. Voorwaarde is wel dat je lid bent of wordt van dekoopjesaanbieder. 

 

Op die manier hoopt de concurrent van Veepee nieuwe leden aan te trekken, terwijl het voor Carrefour een uitgelezen manier is om nog meer mensen bekend te maken met Carrefour Drive. “U bent al vertrouwd met shoppen op het internet”, leggen de initiatiefnemers de redenering zelf uit op de site van Showroomprive. “Ontdek nu ook de voordelen van online boodschappen doen bij Carrefour voor een zacht prijsje!”

 

Deel van omnichannel-aanpak

De samenwerking met Carrefour is niet toevallig: de Franse supermarktgroep is sinds eind 2018 medeaandeelhouder van Showroomprive. Toen kocht de retailer voor 79 miljoen euro een belang van 17% in de flashverkoper, volgens CEO Alexandre Bompard als “nieuwe stap in de versnelling van de digitale strategie en omnichannel-aanpak” van Carrefour.

 

De investering moest de supermarktreus toelaten “om de markt van online privéverkopen te betreden”. Nu is dat ook in België een feit, wellicht niet toevallig nadat Bol.com dit najaar bekendmaakte de banden met Delhaize aan te halen. Het onlinewarenhuis gaat in 2020 in het Frans van start en deelde in september al kortingsbonnen uit voor de webshop van Delhaize tijdens een terug-naar-schoolactie. 

 

Meer weten over de omnichannelaanpak van Carrefour Belgium? Innovatiedirecteur Arnaud Lesne onthult op het RetailDetail Food Congress op donderdag 24 oktober nog een exclusief nieuwtje. Klik hier voor meer informatie en tickets.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food19 december, 2025
    Nestlé mag Perrier blijven produceren in Frankrijk

    Nestlé heeft groen licht gekregen om Perrier te blijven produceren in het Franse Vergèze, en om dat te blijven etiketteren als natuurlijk mineraalwater. Dit zal wel moeten gebeuren onder strikte voorwaarden en verscherpt toezicht.

  • icon
    Food19 december, 2025
    Monoprix hervat activiteiten in Libanon

    Monoprix maakt deze week zijn comeback in Libanon, nadat de keten zich daar in 2019 had teruggetrokken wegens de politieke en economische crisis. Voor volgend jaar staan ook Egypte en Marokko op de planning voor de Casino-dochter.

  • icon
    Food19 december, 2025
    [Filet Pur] Straffe stoot!

    Het slechte kerstrapport van de fiere marktleider is slechts een verwaarloosbare hobbel op de snelweg naar de totale overwinning, als we het met ons beperkte denkraam allemaal goed begrepen hebben. Filet Pur breekt zich het hoofd.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN