Carrefour Belgium benoemt nieuwe HR-directeur | RetailDetail

Carrefour Belgium benoemt nieuwe HR-directeur

Carrefour Belgium benoemt nieuwe HR-directeur

Op 1 augustus wordt Kathleen Van der Paelt Directeur Human Resources van Carrefour Belgium. Zij volgt Luc Demez op, die deze functie 5 jaar heeft uitgeoefend en weer actief wordt ‘op het terrein’.

Ex-De Post, ex-Sabena, bijna ex-Elia

De laatste vijf jaar werkte Kathleen Van der Paelt als HR-directeur bij Elia, dat het Belgische hoogspanningsnet beheert en tevens instaat voor de ontwikkeling en het onderhoud van de hele hoogspanningsinfrastructuur in ons land.


Voor ze aan de slag ging bij Elia deed Kathleen Van der Paelt heel wat ervaring op in verschillende personeelsgerelateerde domeinen bij onder meer de toenmalige Post (nu bpost) en het ter ziele gegane Sabena.

Luc Demez gaat supermarkten en buurtwinkels leiden

Op 1 november 2011 gaat Dominique Eeman, de huidige Exploitatiedirecteur Supermarkten en Buurtwinkels, met brugpensioen. Eeman zal op dat ogenblik worden opgevolgd door Luc Demez, die personeelszaken dus verlaat om zijn expertise en kennis ten dienste te stellen van de verdere ontwikkeling van de Carrefour Market en Carrefour Express-winkels.


‘Met die versterking bevestigt het directiecomité van Carrefour Belgium zijn wil om te innoveren en zich des te meer te positioneren als één van de belangrijkste spelers op de Belgische distributiemarkt’, klinkt het bij Carrefour Belgium.

 

Op 1 augustus wordt Kathleen Van der Paelt Directeur Human Resources van Carrefour Belgium. Zij volgt Luc Demez op, die deze functie 5 jaar heeft uitgeoefend en weer actief wordt ‘op het terrein’.

Ex-De Post, ex-Sabena, bijna ex-Elia

De laatste vijf jaar werkte Kathleen Van der Paelt als HR-directeur bij Elia, dat het Belgische hoogspanningsnet beheert en tevens instaat voor de ontwikkeling en het onderhoud van de hele hoogspanningsinfrastructuur in ons land.


Voor ze aan de slag ging bij Elia deed Kathleen Van der Paelt heel wat ervaring op in verschillende personeelsgerelateerde domeinen bij onder meer de toenmalige Post (nu bpost) en het ter ziele gegane Sabena.

Luc Demez gaat supermarkten en buurtwinkels leiden

Op 1 november 2011 gaat Dominique Eeman, de huidige Exploitatiedirecteur Supermarkten en Buurtwinkels, met brugpensioen. Eeman zal op dat ogenblik worden opgevolgd door Luc Demez, die personeelszaken dus verlaat om zijn expertise en kennis ten dienste te stellen van de verdere ontwikkeling van de Carrefour Market en Carrefour Express-winkels.


‘Met die versterking bevestigt het directiecomité van Carrefour Belgium zijn wil om te innoveren en zich des te meer te positioneren als één van de belangrijkste spelers op de Belgische distributiemarkt’, klinkt het bij Carrefour Belgium.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.