Carrefour breidt assortiment graanproducten en peulvruchten uit

Carrefour breidt assortiment graanproducten en peulvruchten uit

Carrefour België heeft zijn afdeling graanproducten en peulvruchten uitgebreid in een veertigtal winkels en gaat deze maand zes nieuwe producten lanceren.

Eigen rayon

De voorbije jaren verdrievoudigde de verkoop van peulvruchten bij Carrefour, vooral dankzij couscous en quinoa. Daarom ontwikkelde Carrefour verschillende producten met die ingrediënten als basis. Om het nieuwe assortiment beter in kaart te brengen, werd de rayon 'Puree en gedroogde groenten' herdoopt naar 'granen en peulvruchten'. De pureeproducten verhuizen naar de pasta-afdeling.

 

De rayon 'granen en peulvruchten' bestaat vanaf nu uit zes verschillende groepen. Om te beginnen zijn er bereide maaltijden, voor de consument die een snelle maar gezonde hap wil. Daarnaast zijn er de speciale granen, zoals quinoa, spelt en bulgur. Vervolgens is er de groep 'mixed' die verschillende granen en peulvruchten samenbrengt. Tot slot zijn er de afdelingen voor couscous, producten van Ebly en voor peulvruchten.

 

Om die afdelingen te vullen werden er ook zes nieuwe producten toegevoegd aan het gamma, wat het totaal op 27 brengt. Negen daarvan hebben een biologisch keurmerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top