Carrefour breidt assortiment graanproducten en peulvruchten uit

Carrefour breidt assortiment graanproducten en peulvruchten uit

Carrefour België heeft zijn afdeling graanproducten en peulvruchten uitgebreid in een veertigtal winkels en gaat deze maand zes nieuwe producten lanceren.

Eigen rayon

De voorbije jaren verdrievoudigde de verkoop van peulvruchten bij Carrefour, vooral dankzij couscous en quinoa. Daarom ontwikkelde Carrefour verschillende producten met die ingrediënten als basis. Om het nieuwe assortiment beter in kaart te brengen, werd de rayon 'Puree en gedroogde groenten' herdoopt naar 'granen en peulvruchten'. De pureeproducten verhuizen naar de pasta-afdeling.

 

De rayon 'granen en peulvruchten' bestaat vanaf nu uit zes verschillende groepen. Om te beginnen zijn er bereide maaltijden, voor de consument die een snelle maar gezonde hap wil. Daarnaast zijn er de speciale granen, zoals quinoa, spelt en bulgur. Vervolgens is er de groep 'mixed' die verschillende granen en peulvruchten samenbrengt. Tot slot zijn er de afdelingen voor couscous, producten van Ebly en voor peulvruchten.

 

Om die afdelingen te vullen werden er ook zes nieuwe producten toegevoegd aan het gamma, wat het totaal op 27 brengt. Negen daarvan hebben een biologisch keurmerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top