Carrefour brengt aantal Express-winkels op 263

Carrefour brengt aantal Express-winkels op 263

Carrefour wil nog voor het einde van het jaar negen nieuwe Express-winkels openen en zo het aantal buurtwinkels op 263 brengen. De Express-winkels zijn gericht op de haastige consument: er worden dan ook vooral basisproducten verkocht.

Formule met schakeringen

Hoewel de basisfilosofie overal dezelfde is, kent het netwerk van Express-winkels een aantal schakeringen. Globaal worden vier clusters onderscheiden: de eerste richt zich op de on the go, waarbij de directe behoeften van de klant die onderweg is voldaan kunnen worden.

 

Daarnaast zijn er de verkooppunten die het moeten hebben van de stedelijke consument die snel iets wil aanvullen. Vervolgens de winkels op het platteland, waar de lokale bevolking in de onmiddellijke buurt wil bediend worden. En ten slotte de winkels in treinstations en benzinestations. Telkens is er een aangepast assortiment.

 

Het segment waartoe de Express-winkels behoren, zit trouwens in de lift. Als Carrefour erin slaagt om zijn programma tot het einde van het jaar af te werken, zal de keten in 2014 in totaal 21 bijkomende Express-winkels hebben geopend. Carrefour lanceerde het concept in 2012.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top