Carrefour lanceert enkele wachtrij in vierde vestiging

Carrefour lanceert enkele wachtrij in vierde vestiging

Carrefour heeft besloten om ook de vestiging in Belle-Île te voorzien van kassa's met een enkele wachtrij. Voortaan zullen klanten voor acht kassa's in één rij moeten aanschuiven, waarna ze kunnen doorschuiven naar een vrije kassa.

Ook klanten tevreden

Het is ondertussen al de vierde winkel van de supermarktketen waar het systeem wordt ingevoerd. Eerder was dat ook al het geval in Schoten, Bierges en sinds kort ook in Evere. Naast de acht kassa's zijn er ook nog twee zelfscan-kassa's en blijft er één normale kassa voor klanten die daar de voorkeur aan geven.

 

Uit de eerste testen blijkt dat het systeem sneller is voor de meeste mensen, omdat er een betere verdeling is van de klanten. Klanten zijn ook tevreden, omdat ze nooit meer het gevoel hebben terecht te zijn gekomen aan een tragere kassa: wie eerst in de rij staat, zal ook als eerste bediend worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top