Carrefour zet zijn opmars in Afrika verder: kort na de start in de Democratische Republiek Congo heeft de retailer nu ook een franchisepartner gevonden in Ghana. De eerste zeven hypermarkten krijgen volgend jaar het uithangbord van de Franse keten.
Prioritaire regio
In Ghana heeft Carrefour een akkoord bereikt met Brands for all, een lokale distributeur die in Sub-Sahara Afrika en het Midden-Oosten al franchisepartner is voor winkelketens als Decathlon en Yves Rocher. In november nam het bedrijf zeven hypermarkten van Shoprite over. Deze winkels worden tegen april 2026 omgebouwd naar het Carrefour hypermarktconcept. Tegen 2028 verwacht de retailer er bovendien vijf nieuwe verkooppunten te openen, zegt Patrick Lasfargues, uitvoerend directeur van Carrefour Partenariat International, in een persbericht.
Afrika en het Midden-Oosten zijn voor Carrefour belangrijke regio’s voor expansie, in de regel via lokale franchisepartners. De retailer is al aanwezig in Marokko, Tunesië, Algerije, Gabon en sinds kort ook in Congo. In het kader van het “Plan Carrefour 2026” voorziet de groep de uitbreiding naar tien nieuwe franchiselanden.


