Carrefour opent hypermarkt van de nieuwste generatie

Carrefour opent hypermarkt van de nieuwste generatie

Na maanden van ingrijpende renovatiewerken trakteert de Carrefour hypermarkt van Mons Les Grands Prés zijn bezoekers vanaf morgen op een shoppingervaring die haar gelijke niet kent in ons land. Een fotoreportage.

"Geen boodschappen meer doen, maar ze beleven"

Begin dit jaar kondigde Carrefour aan dat het vóór het jaareinde een eerste hypermarkt van een totaal nieuwe generatie zou openen, de "hypermarkt van de toekomst". Morgen kan de klant het resultaat alvast gaan bekijken en aan den lijve ondervinden in Mons Les Grands Prés.

 

Carrefour garandeert de bezoeker "een weergaloze winkelervaring, een ruime waaier producten die experts voor het oog van de klant bereiden, een bijzonder winkelparcours en een indeling volgens het 'shop in the shop'-principe." Daarnaast bulkt de winkel van de nieuwste digitale toepassingen. Dit is "geen boodschappen meer doen, maar ze beleven."

 

Zo zien bezoekers de bakkers en patissiers aan het werk in de bakkerij. Traiteurs bereiden schotels in de professionele keuken centraal in de winkel. En behalve de slagers zijn er ook nog een pizzaiolo, een ambachtelijke chocolademaker en zelfs een koffiebrander actief.

 

Het productgamma is gigantisch: 600 referenties bier, meer dan 1.000 wijnen (waaronder 150 grand cru's in een wijnkelder), het grootste assortiment etnische producten (liefst 2.000 referenties!), 700 kazen en een kleine 1.000 'gezondheidsproducten (bio, glutenvrij, suikervrij, noem maar op). En dat alles netjes per productgroep en thema opgedeeld in aparte shops. "De klant heeft niet langer het gevoel in een hypermarkt rond te lopen, maar lijkt gewoon van winkel naar winkel te gaan."

 

Hypergeconnecteerde winkel

In Bergen zet Carrefour ook in op de nieuwste digitale snufjes om het leven van de klant te vereenvoudigen en de bezoeker een moderne winkelervaring te laten beleven. Bij de ingang vindt de klant bijvoorbeeld een digitale muur waarop hij grote boodschappen (water, frisdrank, wasmiddelen) kan bestellen en na zijn winkelbezoek gewoon kan afhalen bij de drive-in.

 

Via interactieve schermen kunnen onder meer boeken die niet voorradig zijn worden besteld (twee dagen later liggen die klaar in de winkel) of grote elektrotoestellen worden gereserveerd (thuislevering mogelijk). Cd's, dvd's en games die niet in het assortiment zouden zitten, kunnen ter plaatse worden 'gebrand'. Er is zelfs een dienst om behangpapier of servetten te bedrukken met een eigen foto.

 

De nieuwe hypermarkt pakt ook uit met een digitale passpiegel, inclusief de mogelijkheid om de beelden via Facebook of e-mail te delen. En uiteraard is er gratis wifi in de winkel en de mogelijkheid om een tablet of smartphone op te laden in de Food Corner. De winkel beschikt trouwens over twee ruimtes om iets te eten of te drinken, een luisterruimte om soundbars te testen, een game- en speelhoek voor de allerkleinsten, twee leesruimtes (een voor volwassenen, een voor de kids) en zelfs een whiskyproeverij (met 80 whiskysoorten). De hypermarkt telt zo'n 270 medewerkers.

 

Enkele foto-impressies:

IMG 4637

IMG 4636

IMG 4616

IMG 4633b

IMG 4606

IMG 4615b

IMG 4604

FullSizeRender

IMG 4546

IMG 4588

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top