Carrefour opent hypermarkt van de nieuwste generatie

Carrefour opent hypermarkt van de nieuwste generatie

Na maanden van ingrijpende renovatiewerken trakteert de Carrefour hypermarkt van Mons Les Grands Prés zijn bezoekers vanaf morgen op een shoppingervaring die haar gelijke niet kent in ons land. Een fotoreportage.

"Geen boodschappen meer doen, maar ze beleven"

Begin dit jaar kondigde Carrefour aan dat het vóór het jaareinde een eerste hypermarkt van een totaal nieuwe generatie zou openen, de "hypermarkt van de toekomst". Morgen kan de klant het resultaat alvast gaan bekijken en aan den lijve ondervinden in Mons Les Grands Prés.

 

Carrefour garandeert de bezoeker "een weergaloze winkelervaring, een ruime waaier producten die experts voor het oog van de klant bereiden, een bijzonder winkelparcours en een indeling volgens het 'shop in the shop'-principe." Daarnaast bulkt de winkel van de nieuwste digitale toepassingen. Dit is "geen boodschappen meer doen, maar ze beleven."

 

Zo zien bezoekers de bakkers en patissiers aan het werk in de bakkerij. Traiteurs bereiden schotels in de professionele keuken centraal in de winkel. En behalve de slagers zijn er ook nog een pizzaiolo, een ambachtelijke chocolademaker en zelfs een koffiebrander actief.

 

Het productgamma is gigantisch: 600 referenties bier, meer dan 1.000 wijnen (waaronder 150 grand cru's in een wijnkelder), het grootste assortiment etnische producten (liefst 2.000 referenties!), 700 kazen en een kleine 1.000 'gezondheidsproducten (bio, glutenvrij, suikervrij, noem maar op). En dat alles netjes per productgroep en thema opgedeeld in aparte shops. "De klant heeft niet langer het gevoel in een hypermarkt rond te lopen, maar lijkt gewoon van winkel naar winkel te gaan."

 

Hypergeconnecteerde winkel

In Bergen zet Carrefour ook in op de nieuwste digitale snufjes om het leven van de klant te vereenvoudigen en de bezoeker een moderne winkelervaring te laten beleven. Bij de ingang vindt de klant bijvoorbeeld een digitale muur waarop hij grote boodschappen (water, frisdrank, wasmiddelen) kan bestellen en na zijn winkelbezoek gewoon kan afhalen bij de drive-in.

 

Via interactieve schermen kunnen onder meer boeken die niet voorradig zijn worden besteld (twee dagen later liggen die klaar in de winkel) of grote elektrotoestellen worden gereserveerd (thuislevering mogelijk). Cd's, dvd's en games die niet in het assortiment zouden zitten, kunnen ter plaatse worden 'gebrand'. Er is zelfs een dienst om behangpapier of servetten te bedrukken met een eigen foto.

 

De nieuwe hypermarkt pakt ook uit met een digitale passpiegel, inclusief de mogelijkheid om de beelden via Facebook of e-mail te delen. En uiteraard is er gratis wifi in de winkel en de mogelijkheid om een tablet of smartphone op te laden in de Food Corner. De winkel beschikt trouwens over twee ruimtes om iets te eten of te drinken, een luisterruimte om soundbars te testen, een game- en speelhoek voor de allerkleinsten, twee leesruimtes (een voor volwassenen, een voor de kids) en zelfs een whiskyproeverij (met 80 whiskysoorten). De hypermarkt telt zo'n 270 medewerkers.

 

Enkele foto-impressies:

IMG 4637

IMG 4636

IMG 4616

IMG 4633b

IMG 4606

IMG 4615b

IMG 4604

FullSizeRender

IMG 4546

IMG 4588

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top