Carrefour opent vestiging op de Maan | RetailDetail

Carrefour opent vestiging op de Maan

Carrefour opent vestiging op de Maan

Vorige zaterdag opende de Franse winkelketen Carrefour een hypermarkt op de Maan. Niet op de grote bol die rond de aarde draait (dat zou pas een enorme stunt zijn), maar op de gelijknamige site in Diest. Om de Dag van de Klant écht memorabel te maken, heropende de keten overigens nog twee voormalige GB-vestigingen.

Geen Planet op de Maan

Ter gelegenheid van de Dag van de Klant (her)opende niet alleen Carrefour, maar ook o.a. Brico, Jetair en Lunch Garden aan de vernieuwde locatie aan de Leuvensesteenweg. De heropening zorgde voor veel opluchting na de vele maanden waarin gewerkt werd aan een nieuwe parking, maar ook aan een opfrissing van de façade van het complex. Vreemd genoeg krijgt de nieuwe hypermarkt echter niet het nieuwe Planet-label, dat Carrefour op zijn vernieuwde hypermarkten zou plakken na het succes van hun pilootvestiging in Bergen.

 

De Maansite ontleende zijn naam aan zijn ligging. Het complex ligt namelijk op een zogenaamde lunette, een halvemaanvormig onderdeel van de oude verdedigingsgordel rond Diest.

Wel Markets in Antwerpen en Brussel

Tegelijkertijd heropende Carrefour ook zijn vestiging in het centrum van Antwerpen. De oude GB onder de Groenplaats is wel omgedoopt tot Carrefour Market, wat volgens de keten zelf moet benadrukken dat de nadruk er ligt op verse producten als groenten en fruit. Als derde ging ook de voormalige GB vlakbij het metrostation Tomberg (Sint-Lambrechts-Woluwe) weer open, ook hier volgens het Market-concept.

Vorige zaterdag opende de Franse winkelketen Carrefour een hypermarkt op de Maan. Niet op de grote bol die rond de aarde draait (dat zou pas een enorme stunt zijn), maar op de gelijknamige site in Diest. Om de Dag van de Klant écht memorabel te maken, heropende de keten overigens nog twee voormalige GB-vestigingen.

Geen Planet op de Maan

Ter gelegenheid van de Dag van de Klant (her)opende niet alleen Carrefour, maar ook o.a. Brico, Jetair en Lunch Garden aan de vernieuwde locatie aan de Leuvensesteenweg. De heropening zorgde voor veel opluchting na de vele maanden waarin gewerkt werd aan een nieuwe parking, maar ook aan een opfrissing van de façade van het complex. Vreemd genoeg krijgt de nieuwe hypermarkt echter niet het nieuwe Planet-label, dat Carrefour op zijn vernieuwde hypermarkten zou plakken na het succes van hun pilootvestiging in Bergen.

 

De Maansite ontleende zijn naam aan zijn ligging. Het complex ligt namelijk op een zogenaamde lunette, een halvemaanvormig onderdeel van de oude verdedigingsgordel rond Diest.

Wel Markets in Antwerpen en Brussel

Tegelijkertijd heropende Carrefour ook zijn vestiging in het centrum van Antwerpen. De oude GB onder de Groenplaats is wel omgedoopt tot Carrefour Market, wat volgens de keten zelf moet benadrukken dat de nadruk er ligt op verse producten als groenten en fruit. Als derde ging ook de voormalige GB vlakbij het metrostation Tomberg (Sint-Lambrechts-Woluwe) weer open, ook hier volgens het Market-concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.