Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market

Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market

De Carrefour aan de Sint-Michiels-Warande in Etterbeek (Brussel) wordt de eerste Carrefour Market die zijn klanten een "verse sushibar" aanbiedt. Carrefour introduceerde het concept intussen al in 17 hypermarkten in ons land, met groot succes. En dat smaakte duidelijk naar meer...

Na de hypermarkten de supermarkten

Op 29 juli 2011 opende Carrefour zijn eerste sushibar, in de Hypermarkt Carrefour van Oudergem (ook al in Brussel). De 16 andere sushibars die sindsdien geopend zijn, bleken telkens bijzonder succesvol: in die mate zelfs dat concurrent Delhaize er onlangs ook mee van start ging.

 

"Vandaag staat het concept op punt, en dus is het tijd geworden om het verder uit te breiden naar de supermarkten Carrefour Market", klinkt het bij Carrefour. "Because you never change a winning team, zullen de klanten er dus kunnen genieten van de gekende formule: vers bereide sushi, ter plaatse bereid door professionele sushimeesters voor de ogen van de klanten."

 

Divers, internationaal publiek

De eerste Market die een eigen sushibar krijgt, is die van Etterbeek, aan de Sint-Michiels-Warande. Een keuze die voor de hand lag: "Het gaat om een van de belangrijkste Carrefour Market supermarkten in de Brusselse regio", aldus winkeldirecteur Adrien Bertrand. "We beschikken over voldoende ruimte en hebben een heel divers, internationaal publiek dankzij de aanwezigheid van verschillende ambassades in de buurt."

 

De winkeldirecteur wou het concept dan ook graag aanbieden aan zijn klanten: "Zeker omdat een sushibar volledig in de lijn ligt van het DNA van Carrefour Market: we zijn de versspecialist. En de sushibar geeft ons de mogelijkheid om een supervers product aan te bieden, omdat het dagvers en ter plaatse wordt bereid."

 

De sushibar vond een plaatsje in het midden van de winkel, naast de traiteur- en visafdelingen. Hoeveel Market-vestigingen een eigen sushibar zullen krijgen, laat staan wanneer, is vooralsnog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top