Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market | RetailDetail

Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market

Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market

De Carrefour aan de Sint-Michiels-Warande in Etterbeek (Brussel) wordt de eerste Carrefour Market die zijn klanten een "verse sushibar" aanbiedt. Carrefour introduceerde het concept intussen al in 17 hypermarkten in ons land, met groot succes. En dat smaakte duidelijk naar meer...

Na de hypermarkten de supermarkten

Op 29 juli 2011 opende Carrefour zijn eerste sushibar, in de Hypermarkt Carrefour van Oudergem (ook al in Brussel). De 16 andere sushibars die sindsdien geopend zijn, bleken telkens bijzonder succesvol: in die mate zelfs dat concurrent Delhaize er onlangs ook mee van start ging.

 

"Vandaag staat het concept op punt, en dus is het tijd geworden om het verder uit te breiden naar de supermarkten Carrefour Market", klinkt het bij Carrefour. "Because you never change a winning team, zullen de klanten er dus kunnen genieten van de gekende formule: vers bereide sushi, ter plaatse bereid door professionele sushimeesters voor de ogen van de klanten."

 

Divers, internationaal publiek

De eerste Market die een eigen sushibar krijgt, is die van Etterbeek, aan de Sint-Michiels-Warande. Een keuze die voor de hand lag: "Het gaat om een van de belangrijkste Carrefour Market supermarkten in de Brusselse regio", aldus winkeldirecteur Adrien Bertrand. "We beschikken over voldoende ruimte en hebben een heel divers, internationaal publiek dankzij de aanwezigheid van verschillende ambassades in de buurt."

 

De winkeldirecteur wou het concept dan ook graag aanbieden aan zijn klanten: "Zeker omdat een sushibar volledig in de lijn ligt van het DNA van Carrefour Market: we zijn de versspecialist. En de sushibar geeft ons de mogelijkheid om een supervers product aan te bieden, omdat het dagvers en ter plaatse wordt bereid."

 

De sushibar vond een plaatsje in het midden van de winkel, naast de traiteur- en visafdelingen. Hoeveel Market-vestigingen een eigen sushibar zullen krijgen, laat staan wanneer, is vooralsnog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.