Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market

Carrefour rolt sushibar-concept uit naar Market

De Carrefour aan de Sint-Michiels-Warande in Etterbeek (Brussel) wordt de eerste Carrefour Market die zijn klanten een "verse sushibar" aanbiedt. Carrefour introduceerde het concept intussen al in 17 hypermarkten in ons land, met groot succes. En dat smaakte duidelijk naar meer...

Na de hypermarkten de supermarkten

Op 29 juli 2011 opende Carrefour zijn eerste sushibar, in de Hypermarkt Carrefour van Oudergem (ook al in Brussel). De 16 andere sushibars die sindsdien geopend zijn, bleken telkens bijzonder succesvol: in die mate zelfs dat concurrent Delhaize er onlangs ook mee van start ging.

 

"Vandaag staat het concept op punt, en dus is het tijd geworden om het verder uit te breiden naar de supermarkten Carrefour Market", klinkt het bij Carrefour. "Because you never change a winning team, zullen de klanten er dus kunnen genieten van de gekende formule: vers bereide sushi, ter plaatse bereid door professionele sushimeesters voor de ogen van de klanten."

 

Divers, internationaal publiek

De eerste Market die een eigen sushibar krijgt, is die van Etterbeek, aan de Sint-Michiels-Warande. Een keuze die voor de hand lag: "Het gaat om een van de belangrijkste Carrefour Market supermarkten in de Brusselse regio", aldus winkeldirecteur Adrien Bertrand. "We beschikken over voldoende ruimte en hebben een heel divers, internationaal publiek dankzij de aanwezigheid van verschillende ambassades in de buurt."

 

De winkeldirecteur wou het concept dan ook graag aanbieden aan zijn klanten: "Zeker omdat een sushibar volledig in de lijn ligt van het DNA van Carrefour Market: we zijn de versspecialist. En de sushibar geeft ons de mogelijkheid om een supervers product aan te bieden, omdat het dagvers en ter plaatse wordt bereid."

 

De sushibar vond een plaatsje in het midden van de winkel, naast de traiteur- en visafdelingen. Hoeveel Market-vestigingen een eigen sushibar zullen krijgen, laat staan wanneer, is vooralsnog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top