Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Het volledige netwerk van de supermarktketen Champion zal tegen juni 2013 omgevormd zijn tot Carrefour Market. Momenteel zijn al 27 van de 83 winkels overgestapt naar het nieuwe logo. De hele operatie vergt een investering van 25 miljoen euro.

Operationele voordelen voor Mestdagh

De herschikking maakt deel uit van het akkoord dat de groep Mestdagh, eigenaar van de keten Champion, in 2010 met Carrefour sloot. Toen nam de groep uit Gosselies zestien Carrefour-winkels over die met sluiting waren bedreigd. Tegelijk beloofde het om zijn eigen keten als zelfstandige organisatie onder het enseigne van Carrefour Market te brengen.


De keuze voor het Carrefour-logo levert Mestdagh enkele operationele voordelen op: zo kan het een groter aanbod in de winkels plaatsen en geniet de organisatie nu ook van de grotere aankoopkracht van Carrefour. De transactie laat Mestdagh trouwens toe om te groeien: het bedrijf plant daarvoor tegen eind volgend jaar een nieuw distributiecentrum in Gosselies, waar een veertigtal mensen aan de slag kunnen.

 

Expansie voor Carrefour

Ook Carrefour haalt voordeel uit de operatie: het kan profiteren van de kennis van de Waalse markt bij Mestdagh. De overstap van de Mestdagh-winkels naar de proximiteitsformule Carrefour Market is trouwens niet de enige uitbreiding van Carrefour. De distributeur tekende immers ook een contract voor de overname van dertien panden van de diepvriesketen O’Cool.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top