Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Het volledige netwerk van de supermarktketen Champion zal tegen juni 2013 omgevormd zijn tot Carrefour Market. Momenteel zijn al 27 van de 83 winkels overgestapt naar het nieuwe logo. De hele operatie vergt een investering van 25 miljoen euro.

Operationele voordelen voor Mestdagh

De herschikking maakt deel uit van het akkoord dat de groep Mestdagh, eigenaar van de keten Champion, in 2010 met Carrefour sloot. Toen nam de groep uit Gosselies zestien Carrefour-winkels over die met sluiting waren bedreigd. Tegelijk beloofde het om zijn eigen keten als zelfstandige organisatie onder het enseigne van Carrefour Market te brengen.


De keuze voor het Carrefour-logo levert Mestdagh enkele operationele voordelen op: zo kan het een groter aanbod in de winkels plaatsen en geniet de organisatie nu ook van de grotere aankoopkracht van Carrefour. De transactie laat Mestdagh trouwens toe om te groeien: het bedrijf plant daarvoor tegen eind volgend jaar een nieuw distributiecentrum in Gosselies, waar een veertigtal mensen aan de slag kunnen.

 

Expansie voor Carrefour

Ook Carrefour haalt voordeel uit de operatie: het kan profiteren van de kennis van de Waalse markt bij Mestdagh. De overstap van de Mestdagh-winkels naar de proximiteitsformule Carrefour Market is trouwens niet de enige uitbreiding van Carrefour. De distributeur tekende immers ook een contract voor de overname van dertien panden van de diepvriesketen O’Cool.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top