Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Het volledige netwerk van de supermarktketen Champion zal tegen juni 2013 omgevormd zijn tot Carrefour Market. Momenteel zijn al 27 van de 83 winkels overgestapt naar het nieuwe logo. De hele operatie vergt een investering van 25 miljoen euro.

Operationele voordelen voor Mestdagh

De herschikking maakt deel uit van het akkoord dat de groep Mestdagh, eigenaar van de keten Champion, in 2010 met Carrefour sloot. Toen nam de groep uit Gosselies zestien Carrefour-winkels over die met sluiting waren bedreigd. Tegelijk beloofde het om zijn eigen keten als zelfstandige organisatie onder het enseigne van Carrefour Market te brengen.


De keuze voor het Carrefour-logo levert Mestdagh enkele operationele voordelen op: zo kan het een groter aanbod in de winkels plaatsen en geniet de organisatie nu ook van de grotere aankoopkracht van Carrefour. De transactie laat Mestdagh trouwens toe om te groeien: het bedrijf plant daarvoor tegen eind volgend jaar een nieuw distributiecentrum in Gosselies, waar een veertigtal mensen aan de slag kunnen.

 

Expansie voor Carrefour

Ook Carrefour haalt voordeel uit de operatie: het kan profiteren van de kennis van de Waalse markt bij Mestdagh. De overstap van de Mestdagh-winkels naar de proximiteitsformule Carrefour Market is trouwens niet de enige uitbreiding van Carrefour. De distributeur tekende immers ook een contract voor de overname van dertien panden van de diepvriesketen O’Cool.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top