Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Champion gaat in 2013 volledig op in Carrefour Market

Het volledige netwerk van de supermarktketen Champion zal tegen juni 2013 omgevormd zijn tot Carrefour Market. Momenteel zijn al 27 van de 83 winkels overgestapt naar het nieuwe logo. De hele operatie vergt een investering van 25 miljoen euro.

Operationele voordelen voor Mestdagh

De herschikking maakt deel uit van het akkoord dat de groep Mestdagh, eigenaar van de keten Champion, in 2010 met Carrefour sloot. Toen nam de groep uit Gosselies zestien Carrefour-winkels over die met sluiting waren bedreigd. Tegelijk beloofde het om zijn eigen keten als zelfstandige organisatie onder het enseigne van Carrefour Market te brengen.


De keuze voor het Carrefour-logo levert Mestdagh enkele operationele voordelen op: zo kan het een groter aanbod in de winkels plaatsen en geniet de organisatie nu ook van de grotere aankoopkracht van Carrefour. De transactie laat Mestdagh trouwens toe om te groeien: het bedrijf plant daarvoor tegen eind volgend jaar een nieuw distributiecentrum in Gosselies, waar een veertigtal mensen aan de slag kunnen.

 

Expansie voor Carrefour

Ook Carrefour haalt voordeel uit de operatie: het kan profiteren van de kennis van de Waalse markt bij Mestdagh. De overstap van de Mestdagh-winkels naar de proximiteitsformule Carrefour Market is trouwens niet de enige uitbreiding van Carrefour. De distributeur tekende immers ook een contract voor de overname van dertien panden van de diepvriesketen O’Cool.

Tags: