Chris Van Wettere benoemd tot algemeen directeur Colruyt

Chris Van Wettere benoemd tot algemeen directeur Colruyt

Chris Van Wettere wordt vanaf 1 maart 2015 de nieuwe algemeen directeur van Colruyt Laagste Prijzen. Hij wordt zo de echte opvolger van Luc Rogge. Sinds diens pensioering, begin 2014, had Frans Colruyt die functie tijdelijk waargenomen.

"Zie uw klanten graag"

De 54-jarige Chris Van Wettere, momenteel algemeen directeur van OKay, OKay Compact en Bio-Planet, wordt dus de nieuwe topman van Colruyt Laagste Prijzen. Hij zal daarbij ook tijdelijk de rol van marketingdirecteur opnemen.

 

Van Wettere werkt al ruim dertig jaar voor Colruyt Group en stond eerst 10 jaar in de verkoop bij Colruyt. De jongste 12 jaar zorgde hij als directeur OKay mee voor de spectaculaire expansie van de buurtwinkelketen: die groeide van 13 winkels in 2003 tot 107 vandaag.

 

Van Wettere staat bekend als de man die "klantentevredenheid" hoog in het vaandel voert. De overtuiging dat een retailer in de eerste plaats voor tevreden klanten moet zorgen, werd hem ingelepeld door die andere Colruyt-veteraan, Jean-Pierre Roelands: "Je kan het vergelijken met voetballers die per se de match willen winnen", aldus Chris Van Wettere.

 

"Als de spelers continu naar het scorebord staren, dan zijn ze niet bezig met voetballen. Diezelfde tunnelvisie is ook in de retail schadelijk. Wie daarentegen van klantentevredenheid prioriteit nummer één maakt, wordt daarvoor ook beloond in de resultaten. Dat is de weg naar duurzaam succes."

 

Stoelendans bij Colruyt

Chris Van Wettere wordt als algemeen directeur van OKay en OKay Compact opgevolgd door de 42-jarige Fabrice Gobbato, momenteel nog directeur verkoop en marketingcommunicatie bij OKay. Gobbato werkt al 15 jaar voor Colruyt Group en timmerde de voorbije 7 jaar mee aan de versnelde expansie van OKay.

 

Sinds het vertrek, begin 2014, van Luc Rogge als directeur-generaal van de Colruyt-keten had Frans Colruyt tijdelijk de functie van algemeen directeur op zich genomen. Dat intermezzo loopt met de aanstelling van Chris Van Wettere ten einde. Frans Colruyt zal zich nu volop kunnen focussen op zijn rol als COO Retail en vanuit die hoedanigheid de verschillende retailformules van Colruyt Group verder aansturen. Jef Colruyt blijft in functie als CEO Colruyt Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top