Coca-Cola dicht bij deal met Amerikaanse sapjesmaker | RetailDetail

Coca-Cola dicht bij deal met Amerikaanse sapjesmaker

Coca-Cola dicht bij deal met Amerikaanse sapjesmaker

Frisdrankproducent Coca-Cola staat dicht bij de aankoop van een minderheidsaandeel in Suja Life. De overeenkomst stelt Coca-Cola ook in staat om de rest van het bedrijf te kopen binnen de volgende drie jaar.

Bekende investeerders

Suja Life is gebaseerd in San Diego en maakt zowel sapjes als smoothies. Die worden verkocht bij verschillende winkelketens, maar ook op de eigen website en via Amazon. Het bedrijf werd opgericht in 2012 en onder zijn investeerders bevinden zich grote sterren zoals Leonardo DiCaprio en Sofia Vergara.

 

Coca-Cola wil investeren in de sector, omdat de populariteit van de klassieke frisdranken flink de diepte in gaat en omdat concurrent PepsiCo er al stevig staat met zijn producten van Naked Juice. Voor Coca-Cola zal het de tweede investering in de sector zijn, nadat het in 2001 ook al Odwalla kocht.

 

Zowel Coca-Cola als Suja Life weigeren voorlopig te reageren op de geruchten rond de overname. De bronnen die spreken over de nakende investering zeggen dat de waardering van Suja Life door de investering van Coca-Cola op ongeveer 300 miljoen dollar (275 miljoen euro) ligt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.