Coca-Cola gaat Appletiser verdelen | RetailDetail

Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola Enterprises gaat vanaf 1 januari 2016 het drankje Appletiser verdelen in België. De appelfrisdrank wordt voor zijn 50e verjaardag geherlanceerd, met een opgefriste look en een nieuwe verpakking.

Onveranderd recept

Met Appletiser mikt Coca-Cola op een publiek van dertigplussers, dat op zoek is naar meer verfijnde frisdranken. Dat daar vraag naar is, merkt het bedrijf bij het succes van de frisdranken onder de naam Finley. Er komt voor Appletiser een nieuw flesje van 275 ml en een blikje van 25 cl.


Appletiser werd in 1966 ontwikkeld in Zuid-Afrika. Het recept is sindsdien onveranderd. Sinds 1982 maakt Appletiser deel uit van South African Breweries (SAB). Het verscheen voor het eerst op de Belgische markt in 1994 en wordt momenteel verdeel door Orangina-Schweppes.


"Appletiser is een buitenbeentje, maar wel eentje met stijl en een heerlijke smaak, die uw smaakpapillen prikkelt. Het bestaat uit 100% appelsap op basis van concentraat, gewonnen uit 10 appelvariëteiten en het is licht parelend. De delicate samenstelling zorgt voor een fris en fruitig aroma. Net als bij champagne valt onmiddellijk de goudgele kleur op. Appletiser bevat bovendien geen bewaarmiddelen", zegt Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola Enterprises.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.