Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola Enterprises gaat vanaf 1 januari 2016 het drankje Appletiser verdelen in België. De appelfrisdrank wordt voor zijn 50e verjaardag geherlanceerd, met een opgefriste look en een nieuwe verpakking.

Onveranderd recept

Met Appletiser mikt Coca-Cola op een publiek van dertigplussers, dat op zoek is naar meer verfijnde frisdranken. Dat daar vraag naar is, merkt het bedrijf bij het succes van de frisdranken onder de naam Finley. Er komt voor Appletiser een nieuw flesje van 275 ml en een blikje van 25 cl.


Appletiser werd in 1966 ontwikkeld in Zuid-Afrika. Het recept is sindsdien onveranderd. Sinds 1982 maakt Appletiser deel uit van South African Breweries (SAB). Het verscheen voor het eerst op de Belgische markt in 1994 en wordt momenteel verdeel door Orangina-Schweppes.


"Appletiser is een buitenbeentje, maar wel eentje met stijl en een heerlijke smaak, die uw smaakpapillen prikkelt. Het bestaat uit 100% appelsap op basis van concentraat, gewonnen uit 10 appelvariëteiten en het is licht parelend. De delicate samenstelling zorgt voor een fris en fruitig aroma. Net als bij champagne valt onmiddellijk de goudgele kleur op. Appletiser bevat bovendien geen bewaarmiddelen", zegt Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola Enterprises.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top