Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola Enterprises gaat vanaf 1 januari 2016 het drankje Appletiser verdelen in België. De appelfrisdrank wordt voor zijn 50e verjaardag geherlanceerd, met een opgefriste look en een nieuwe verpakking.

Onveranderd recept

Met Appletiser mikt Coca-Cola op een publiek van dertigplussers, dat op zoek is naar meer verfijnde frisdranken. Dat daar vraag naar is, merkt het bedrijf bij het succes van de frisdranken onder de naam Finley. Er komt voor Appletiser een nieuw flesje van 275 ml en een blikje van 25 cl.


Appletiser werd in 1966 ontwikkeld in Zuid-Afrika. Het recept is sindsdien onveranderd. Sinds 1982 maakt Appletiser deel uit van South African Breweries (SAB). Het verscheen voor het eerst op de Belgische markt in 1994 en wordt momenteel verdeel door Orangina-Schweppes.


"Appletiser is een buitenbeentje, maar wel eentje met stijl en een heerlijke smaak, die uw smaakpapillen prikkelt. Het bestaat uit 100% appelsap op basis van concentraat, gewonnen uit 10 appelvariëteiten en het is licht parelend. De delicate samenstelling zorgt voor een fris en fruitig aroma. Net als bij champagne valt onmiddellijk de goudgele kleur op. Appletiser bevat bovendien geen bewaarmiddelen", zegt Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola Enterprises.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top