Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola gaat Appletiser verdelen

Coca-Cola Enterprises gaat vanaf 1 januari 2016 het drankje Appletiser verdelen in België. De appelfrisdrank wordt voor zijn 50e verjaardag geherlanceerd, met een opgefriste look en een nieuwe verpakking.

Onveranderd recept

Met Appletiser mikt Coca-Cola op een publiek van dertigplussers, dat op zoek is naar meer verfijnde frisdranken. Dat daar vraag naar is, merkt het bedrijf bij het succes van de frisdranken onder de naam Finley. Er komt voor Appletiser een nieuw flesje van 275 ml en een blikje van 25 cl.


Appletiser werd in 1966 ontwikkeld in Zuid-Afrika. Het recept is sindsdien onveranderd. Sinds 1982 maakt Appletiser deel uit van South African Breweries (SAB). Het verscheen voor het eerst op de Belgische markt in 1994 en wordt momenteel verdeel door Orangina-Schweppes.


"Appletiser is een buitenbeentje, maar wel eentje met stijl en een heerlijke smaak, die uw smaakpapillen prikkelt. Het bestaat uit 100% appelsap op basis van concentraat, gewonnen uit 10 appelvariëteiten en het is licht parelend. De delicate samenstelling zorgt voor een fris en fruitig aroma. Net als bij champagne valt onmiddellijk de goudgele kleur op. Appletiser bevat bovendien geen bewaarmiddelen", zegt Etienne Gossart, Country Director Belux van Coca-Cola Enterprises.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top