Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille | RetailDetail

Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille

Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille

Coca-Cola pakt uit met een primeur voor blinden en slechtzienden: blikjes en flesjes in Mexico en Argentinië krijgen een opschrift in braille. Zo worden ook zij betrokken bij de succesvolle "Share hapiness" voornamen-campagne van de frisdrankreus.

Voornamen in braille

In Mexico breide reclamebureau Anónimo een hoogst origineel verlengstuk aan de populaire voornamen-campagne waarmee Coca-Cola wereldwijd succes oogst: het bureau liet op de welbekende rode blikjes voornamen in braille aanbrengen, zodat ook mensen met een visuele beperking hun eigen voornaam konden 'lezen'.

 

Het initiatief bleek zo succesvol, dat Coca-Cola een automaat plaatste in een lokale bioscoop, waar mensen hun naam in braille op een blikje konden laten 'drukken'.

 

Nog in Zuid-Amerika, in Argentinië dit keer, liet de frisdrankgigant het reclamebureau Geometry Global gepersonaliseerde etiketten voor de PET-flesjes ontwerpen, speciaal voor 'Los Murciélagos', de nationale voetbalploeg voor blinden in Argentinië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Back to top