Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille | RetailDetail

Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille

Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille

Coca-Cola pakt uit met een primeur voor blinden en slechtzienden: blikjes en flesjes in Mexico en Argentinië krijgen een opschrift in braille. Zo worden ook zij betrokken bij de succesvolle "Share hapiness" voornamen-campagne van de frisdrankreus.

Voornamen in braille

In Mexico breide reclamebureau Anónimo een hoogst origineel verlengstuk aan de populaire voornamen-campagne waarmee Coca-Cola wereldwijd succes oogst: het bureau liet op de welbekende rode blikjes voornamen in braille aanbrengen, zodat ook mensen met een visuele beperking hun eigen voornaam konden 'lezen'.

 

Het initiatief bleek zo succesvol, dat Coca-Cola een automaat plaatste in een lokale bioscoop, waar mensen hun naam in braille op een blikje konden laten 'drukken'.

 

Nog in Zuid-Amerika, in Argentinië dit keer, liet de frisdrankgigant het reclamebureau Geometry Global gepersonaliseerde etiketten voor de PET-flesjes ontwerpen, speciaal voor 'Los Murciélagos', de nationale voetbalploeg voor blinden in Argentinië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.