Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille

Coca-Cola lanceert blikjes en flesjes met braille

Coca-Cola pakt uit met een primeur voor blinden en slechtzienden: blikjes en flesjes in Mexico en Argentinië krijgen een opschrift in braille. Zo worden ook zij betrokken bij de succesvolle "Share hapiness" voornamen-campagne van de frisdrankreus.

Voornamen in braille

In Mexico breide reclamebureau Anónimo een hoogst origineel verlengstuk aan de populaire voornamen-campagne waarmee Coca-Cola wereldwijd succes oogst: het bureau liet op de welbekende rode blikjes voornamen in braille aanbrengen, zodat ook mensen met een visuele beperking hun eigen voornaam konden 'lezen'.

 

Het initiatief bleek zo succesvol, dat Coca-Cola een automaat plaatste in een lokale bioscoop, waar mensen hun naam in braille op een blikje konden laten 'drukken'.

 

Nog in Zuid-Amerika, in Argentinië dit keer, liet de frisdrankgigant het reclamebureau Geometry Global gepersonaliseerde etiketten voor de PET-flesjes ontwerpen, speciaal voor 'Los Murciélagos', de nationale voetbalploeg voor blinden in Argentinië.

Tags: