Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Frisdrankengigant Coca-Cola heeft besloten om zijn doelstellingen op vlak van duurzaamheid op te voeren: zo moet de CO2-voetafdruk worden gehalveerd tegen 2020.

Ook minder calorieën

Voorheen was de doelstelling van Coca-Cola om die voetafdruk met 30 procent terug te brengen ten opzichte van 2007. Omdat dat doel bijna bereikt werd (de CO2-voetafdruk werd teruggebracht met 29,13 procent), besluit Coca-Cola nu het doel op te voeren. Dat laat het Amerikaanse bedrijf weten in zijn laatste duurzaamheidsverslag.

 

Daarnaast moeten de belangrijkste ingrediënten voor de producten van Coca-Cola tegen 2020 voor 100 procent op duurzame wijze verbouwd worden. Momenteel legt Coca-Cola op dat vlak de focus op suikerbieten en suikerriet, maar in de toekomst moeten ook andere grondstoffen aangepakt worden.

 

Coca-Cola wil tegen 2020 ook het aantal calorieën in frisdranken met tien procent terugdringen. In dat opzicht werd onder andere onlangs de suikervrije Coca-Cola Life gelanceerd. Daarnaast wil het frisdrankenbedrijf tegen 2020 drie miljoen mensen aan het bewegen krijgen. Daarom ondersteunt het bedrijf organisaties zoals de Special Olympics en de European Summer Games.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top