Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Frisdrankengigant Coca-Cola heeft besloten om zijn doelstellingen op vlak van duurzaamheid op te voeren: zo moet de CO2-voetafdruk worden gehalveerd tegen 2020.

Ook minder calorieën

Voorheen was de doelstelling van Coca-Cola om die voetafdruk met 30 procent terug te brengen ten opzichte van 2007. Omdat dat doel bijna bereikt werd (de CO2-voetafdruk werd teruggebracht met 29,13 procent), besluit Coca-Cola nu het doel op te voeren. Dat laat het Amerikaanse bedrijf weten in zijn laatste duurzaamheidsverslag.

 

Daarnaast moeten de belangrijkste ingrediënten voor de producten van Coca-Cola tegen 2020 voor 100 procent op duurzame wijze verbouwd worden. Momenteel legt Coca-Cola op dat vlak de focus op suikerbieten en suikerriet, maar in de toekomst moeten ook andere grondstoffen aangepakt worden.

 

Coca-Cola wil tegen 2020 ook het aantal calorieën in frisdranken met tien procent terugdringen. In dat opzicht werd onder andere onlangs de suikervrije Coca-Cola Life gelanceerd. Daarnaast wil het frisdrankenbedrijf tegen 2020 drie miljoen mensen aan het bewegen krijgen. Daarom ondersteunt het bedrijf organisaties zoals de Special Olympics en de European Summer Games.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top