Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren | RetailDetail

Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Frisdrankengigant Coca-Cola heeft besloten om zijn doelstellingen op vlak van duurzaamheid op te voeren: zo moet de CO2-voetafdruk worden gehalveerd tegen 2020.

Ook minder calorieën

Voorheen was de doelstelling van Coca-Cola om die voetafdruk met 30 procent terug te brengen ten opzichte van 2007. Omdat dat doel bijna bereikt werd (de CO2-voetafdruk werd teruggebracht met 29,13 procent), besluit Coca-Cola nu het doel op te voeren. Dat laat het Amerikaanse bedrijf weten in zijn laatste duurzaamheidsverslag.

 

Daarnaast moeten de belangrijkste ingrediënten voor de producten van Coca-Cola tegen 2020 voor 100 procent op duurzame wijze verbouwd worden. Momenteel legt Coca-Cola op dat vlak de focus op suikerbieten en suikerriet, maar in de toekomst moeten ook andere grondstoffen aangepakt worden.

 

Coca-Cola wil tegen 2020 ook het aantal calorieën in frisdranken met tien procent terugdringen. In dat opzicht werd onder andere onlangs de suikervrije Coca-Cola Life gelanceerd. Daarnaast wil het frisdrankenbedrijf tegen 2020 drie miljoen mensen aan het bewegen krijgen. Daarom ondersteunt het bedrijf organisaties zoals de Special Olympics en de European Summer Games.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.