Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Coca-Cola wil voetafdruk tegen 2020 halveren

Frisdrankengigant Coca-Cola heeft besloten om zijn doelstellingen op vlak van duurzaamheid op te voeren: zo moet de CO2-voetafdruk worden gehalveerd tegen 2020.

Ook minder calorieën

Voorheen was de doelstelling van Coca-Cola om die voetafdruk met 30 procent terug te brengen ten opzichte van 2007. Omdat dat doel bijna bereikt werd (de CO2-voetafdruk werd teruggebracht met 29,13 procent), besluit Coca-Cola nu het doel op te voeren. Dat laat het Amerikaanse bedrijf weten in zijn laatste duurzaamheidsverslag.

 

Daarnaast moeten de belangrijkste ingrediënten voor de producten van Coca-Cola tegen 2020 voor 100 procent op duurzame wijze verbouwd worden. Momenteel legt Coca-Cola op dat vlak de focus op suikerbieten en suikerriet, maar in de toekomst moeten ook andere grondstoffen aangepakt worden.

 

Coca-Cola wil tegen 2020 ook het aantal calorieën in frisdranken met tien procent terugdringen. In dat opzicht werd onder andere onlangs de suikervrije Coca-Cola Life gelanceerd. Daarnaast wil het frisdrankenbedrijf tegen 2020 drie miljoen mensen aan het bewegen krijgen. Daarom ondersteunt het bedrijf organisaties zoals de Special Olympics en de European Summer Games.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top