Coca-Cola Zero bijna dubbel zo groot als Light | RetailDetail

Coca-Cola Zero bijna dubbel zo groot als Light

Coca-Cola Zero bijna dubbel zo groot als Light

Sinds Coca-Cola Zero vorig jaar voor het eerst groter werd dan zijn suikervrije 'Light'-broertje, is de kloof tussen beide frisdranken in ons land in ijltempo gegroeid.

Nieuwkomer 'Life' haalt (al) 2%

"Coca-Cola Zero speelt Light naar huis", zo schrijft Het Laatste Nieuws vandaag. De krant kreeg de marktaandelen te pakken van de Amerikaanse frisdrankenreus op de Belgische markt. Uit die cijfers blijkt dat Zero, negen jaar na zijn debuut in ons land zijn "suikervrije broer Coca-Cola Light aan het oppeuzelen [is]. Vorig jaar werd Zero voor het eerst groter dan Light en die kloof groeit nu ontzettend snel."

 

In onze contreien is Zero met 26% stilaan dubbel zo groot als de Light-variant, die tevreden moet zijn met 16%. Zero knabbelt nu zelfs aan het marktaandeel van de gewone 'rode' Coca-Cola: de 'regular' ziet zijn aandeel terugvallen tot 56%. De 'groene' Life, Coca-Cola's jongste variant, staat op 2%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.