Coca-Cola Zero bijna dubbel zo groot als Light

Coca-Cola Zero bijna dubbel zo groot als Light

Sinds Coca-Cola Zero vorig jaar voor het eerst groter werd dan zijn suikervrije 'Light'-broertje, is de kloof tussen beide frisdranken in ons land in ijltempo gegroeid.

Nieuwkomer 'Life' haalt (al) 2%

"Coca-Cola Zero speelt Light naar huis", zo schrijft Het Laatste Nieuws vandaag. De krant kreeg de marktaandelen te pakken van de Amerikaanse frisdrankenreus op de Belgische markt. Uit die cijfers blijkt dat Zero, negen jaar na zijn debuut in ons land zijn "suikervrije broer Coca-Cola Light aan het oppeuzelen [is]. Vorig jaar werd Zero voor het eerst groter dan Light en die kloof groeit nu ontzettend snel."

 

In onze contreien is Zero met 26% stilaan dubbel zo groot als de Light-variant, die tevreden moet zijn met 16%. Zero knabbelt nu zelfs aan het marktaandeel van de gewone 'rode' Coca-Cola: de 'regular' ziet zijn aandeel terugvallen tot 56%. De 'groene' Life, Coca-Cola's jongste variant, staat op 2%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van z’n laagsteprijsgarantie. Om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer z’n heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen zeventig banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Back to top