Cock's Vleeswaren neemt concurrent Dela over | RetailDetail

Cock's Vleeswaren neemt concurrent Dela over

Cock's Vleeswaren neemt concurrent Dela over

Cock’s vleeswaren uit Sint-Niklaas neemt concurrent Dela uit Poederlee over. De overname heeft geen impact op het personeel of management, zo laten beide bedrijven weten. Het bedrag van de transactie werd niet meegedeeld.

"Synergieën en optimalisaties"

Voor het Wase Cock’s is de overname een belangrijke stap in de expansieplannen waarmee het bedrijf een groter marktaandeel in België ambieert: "In eerste instantie willen wij ten volle de synergieën benutten tussen beide bedrijven", zegt Marc De Cock, CEO van Cock’s vleeswaren. 

 

"Cock’s vleeswaren en Dela focussen immers op gelijke klantsegmenten waardoor op termijn verschillende optimalisaties mogelijk zijn. Dit zal leiden tot een ruimer productaanbod en nog betere klantenservice. Tegelijkertijd speelt de schaalgrootte in ons voordeel. Daarenboven is de site in Poederlee een interessante hub." Door de overname zal Dela zijn klanten bijvoorbeeld voortaan ook producten van het Cock’s Fresh-merklabel kunnen aanbieden.

 

Samen omzet van 84 miljoen euro

Cock’s ontstond in 1935 en groeide uit tot een belangrijke speler op de markt van fijne vleeswaren, salades en kant-en-klare gerechten. Het bedrijf levert behalve aan slagers, kruideniers en bakkers ook nog aan versafdelingen van middelgrote en grote supermarktketens. Cock's heeft daarnaast een niet-onaardig marktaandeel in het voorverpakte verssegment met het eigen consumentenmerk Cock’s Fresh, de sterkst groeiende business unit van Cock's Vleeswaren. In 2011 haalde het bedrijf uit Sint-Niklaas een omzet van bijna 49 miljoen euro.

 

Dela, opgericht in 1963, kende een snelle expansie als totaalleverancier voor vleeswaren, kaas en versspecialiteiten aan slagers, delicatessezaken en retail. Het bedrijf uit Poederlee, dat onderdeel was van de Univeg-groep, genereert een jaaromzet van 35 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.