Colruyt behoudt naam Cara Pils

Colruyt behoudt naam Cara Pils

Na de 'commotie' die op sociale media was ontstaan over de voorgenomen naamswijziging tot "Everyday Pils" heeft Colruyt besloten om de naam van Cara Pils niet te veranderen.

Nieuw ontwerp

Colruyt wilde Cara Pils omdopen tot Everyday, in lijn met de andere huismerken van de keten. Dat gaat nu echter niet door: "Cara zit vandaag eigenlijk al in het assortiment van ons goedkoopste huismerk Everyday, dat zie je aan het kleine Everyday-logo op het blik. Maar over de merknaam zelf hadden we nog geen definitieve beslissing genomen", vertelt marketeer Koen Durant. "Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd", klinkt het nu dus.

 

De look van Cara Pils zal wel aangepakt worden: Colruyt heeft een minisite gelanceerd waarop consumenten kunnen meebeslissen over de invulling van het nieuwe blikje. Vanaf donderdag zullen er drie ontwerpen te zien zijn, en tot maandag kan er gestemd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top