Colruyt behoudt naam Cara Pils

Colruyt behoudt naam Cara Pils

Na de 'commotie' die op sociale media was ontstaan over de voorgenomen naamswijziging tot "Everyday Pils" heeft Colruyt besloten om de naam van Cara Pils niet te veranderen.

Nieuw ontwerp

Colruyt wilde Cara Pils omdopen tot Everyday, in lijn met de andere huismerken van de keten. Dat gaat nu echter niet door: "Cara zit vandaag eigenlijk al in het assortiment van ons goedkoopste huismerk Everyday, dat zie je aan het kleine Everyday-logo op het blik. Maar over de merknaam zelf hadden we nog geen definitieve beslissing genomen", vertelt marketeer Koen Durant. "Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd", klinkt het nu dus.

 

De look van Cara Pils zal wel aangepakt worden: Colruyt heeft een minisite gelanceerd waarop consumenten kunnen meebeslissen over de invulling van het nieuwe blikje. Vanaf donderdag zullen er drie ontwerpen te zien zijn, en tot maandag kan er gestemd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top