Colruyt Group wil Bio-Planet in Nossegem | RetailDetail

Colruyt Group wil Bio-Planet in Nossegem

Colruyt Group wil Bio-Planet in Nossegem
De Belgische Colruyt Group wil op de terreinen van drie naast elkaar gelegen villa's langs de Mechelsesteenweg in Nossegem zijn achtste Bio-Planet optrekken. Met de bouw is een bedrag van om en bij de twee miljoen euro gemoeid.

Achtste Bio-Planet van het land

Als alles volgens plan verloopt, zou de nieuwe biologische supermarkt zijn deuren al in de loop van volgend jaar moeten openen. De ligging is alvast goed gekozen: de Mechelsesteenweg is een drukke baan op enkele honderden meters van het op- en afrittencomplex van Sterrebeek.

 

De nieuwe Bio-Planet komt op nauwelijks enkele honderden meters van de huidige Colruyt-discount langs de Leuvensesteenweg, die trouwens ook een facelift annex uitbreiding zal ondergaan.

 

Gunstig advies van de gemeente

Colruyt Group kreeg voor zijn Bio-Planet ondertussen al een gunstig advies van de gemeente Zaventem, waar Nossegem een deel van is. Het dossier ligt nu bij de privinciale stedenbouwkundige diensten in Leuven. Dat zal wel rekening moeten houden met de gebruikelijke onrust bij de buurtbewoners: die vrezen voor extra verkeersoverlast.

 

Bio-Planet, dat tegen 2018 een twintigtal vestigingen wil in ons land, vierde vorig jaar zijn tiende verjaardag. Vandaag zijn er al zeven Bio-Planets in ons land (Leuven, Brugge, Mechelen, Dilbeek, Gent, Kortrijk en Turnhout), die ruim 7.300 biologische en ecologische producten aanbieden. Bio-Planet heeft ook een webshop, waarbij de klant zijn bestelling kan laten leveren in een Colruyt-winkel naar keuze.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.