Colruyt Group wil Bio-Planet in Nossegem

Colruyt Group wil Bio-Planet in Nossegem
De Belgische Colruyt Group wil op de terreinen van drie naast elkaar gelegen villa's langs de Mechelsesteenweg in Nossegem zijn achtste Bio-Planet optrekken. Met de bouw is een bedrag van om en bij de twee miljoen euro gemoeid.

Achtste Bio-Planet van het land

Als alles volgens plan verloopt, zou de nieuwe biologische supermarkt zijn deuren al in de loop van volgend jaar moeten openen. De ligging is alvast goed gekozen: de Mechelsesteenweg is een drukke baan op enkele honderden meters van het op- en afrittencomplex van Sterrebeek.

 

De nieuwe Bio-Planet komt op nauwelijks enkele honderden meters van de huidige Colruyt-discount langs de Leuvensesteenweg, die trouwens ook een facelift annex uitbreiding zal ondergaan.

 

Gunstig advies van de gemeente

Colruyt Group kreeg voor zijn Bio-Planet ondertussen al een gunstig advies van de gemeente Zaventem, waar Nossegem een deel van is. Het dossier ligt nu bij de privinciale stedenbouwkundige diensten in Leuven. Dat zal wel rekening moeten houden met de gebruikelijke onrust bij de buurtbewoners: die vrezen voor extra verkeersoverlast.

 

Bio-Planet, dat tegen 2018 een twintigtal vestigingen wil in ons land, vierde vorig jaar zijn tiende verjaardag. Vandaag zijn er al zeven Bio-Planets in ons land (Leuven, Brugge, Mechelen, Dilbeek, Gent, Kortrijk en Turnhout), die ruim 7.300 biologische en ecologische producten aanbieden. Bio-Planet heeft ook een webshop, waarbij de klant zijn bestelling kan laten leveren in een Colruyt-winkel naar keuze.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top